کسب عنوان نخست و گلایه‌ از جوایز ناچیز مسابقات ملی قرآن
کد خبر: 3956321
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۷

کسب عنوان نخست و گلایه‌ از جوایز ناچیز مسابقات ملی قرآن

سرپرست گروه تواشیح دانشجویی آوای وصال دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد از کسب عنوان نخست بیست‌و‌پنجمین دوره مسابقات ملی قرآن و عترت خبر داد و از اختصاص جوایز ناچیز مسابقات ملی انتقاد کرد.

از کسب عنوان نخست تا گلایه از جوایز ناچیز مسابقات ملی قرآنعلی زادمهر، سرپرست گروه تواشیح دانشجویی آوای وصال دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، اظهار کرد: این گروه توانست عنوان نخست بیست‌و‌پنجمین دوره مسابقات قرآن و عترت کشوری دانشگاه آزاد اسلامی را کسب کند و این واحد دانشگاهی برای دومین سال متوالی از ممتازان این رشته شد.

زادمهر ادامه داد: این واحد دانشگاهی از سال 1385 تاکنون با حمایت شورای فرهنگی دانشگاه و معاونت‌ فرهنگی و دانشجویی فعالیت حرفه‌ای قرآنی در عرصه ملی و بین‌المللی داشته است، به‌طوری‌که هر ساله توانسته در سطح مسابقات معتبر ملی و بین‌المللی، این دانشگاه پیش‌روتر از سایر دانشگاه‌های سراسر کشور باشد.

شاخص‌ترین طرح ماندگار فرهنگی در دانشگاه

وی بیان کرد: کانون سرود و تواشیح معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد دارای دو گروه فعال تواشیح دانشجویی بوده که گروه دوم تواشیح دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد با نام «آوای وصال» امسال با آغاز فعالیت حرفه‌ای خود و حضور در مسابقات با وجود محدودیت‌های سخت کرونا، توانست بار دیگر بین واحدهای کشور رتبه نخست را کسب کند و در چهل‌و‌سومین دوره مسابقات ملی شورای عالی قرآن سازمان اوقاف و امورخیریه هم جزو 6 گروه برتر فینالیست از نگاه داوران بین‌المللی شناخته شود.

سرپرست گروه تواشیح آوای وصال واحد یزد درخواست کرد تا مسئولان دانشگاه با شناسایی گروه‌های نخبه دانشجویی قرآنی در دانشگاه‌ها، برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای حمایت بیش از پیش از اعضای گروه را داشته باشند.

این فعال قرآنی، فعالیت مستمر گروه‌های وزین قرآنی در واحدهای دانشگاهی را به‌عنوان شاخص‌ترین طرح ماندگار فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در این سال‌ها نام برد و افزود: با این حرکت به‌طور هفتگی نام دانشگاه آزاد اسلامی در محافل و مجامع فرهنگی با حضور گروه‌های تواشیح عنوان می‌شود و این خود باعث ایجاد انگیزه و ترغیب جوانان و خانواده‌های علاقه‌مند هر شهر و دیاری به دانشگاه آزاد خواهد شد.

زادمهر در قالب پیشنهاد به مسئولان فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: در واحدهای دانشگاهی به‌منظور ایجاد و حمایت شایسته از فعالیت دانشجویان نخبه قرآنی، فرهنگی و هنری اعتبار مالی و یا تخفیف شهریه برای ایجاد انگیزه در تشکیل گروه‌های تواشیح دانشجویی در نظر گرفته شود.

وی افزود: گروه‌های شاخص برای تولید آثار و تشویق و نشر فعالیت‌های خود در قالب کاروان قرآنی و به نمایندگی از جامعه دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان سفیران قرآنی دانشگاه، سالانه برای اجرای برنامه‌های فرهنگی در ماه مبارک رمضان به واحدهای دانشگاهی بین‌الملل و خارج از کشور اعزام شوند.

گلایه‌ای از جوایز ناچیز مسابقات

سرپرست گروه تواشیح آوای وصال با انتقاد از اختصاص ناچیز جوایز ممتازان مسابقات قرآن و عترت دانشجویی در سطح کشوری و ملی به‌ویژه گروه‌های تواشیح گفت: اگر همین رویه ادامه داشته باشد، قطعاً دیگر هیچ دانشجویی، دشواری‌های این مسیر سخت رسیدن به این مرحله را در قالب شرکت در گروه‌های تواشیح به خود نمی‌دهد.

زادمهر افزود: برای یک گروه ممتاز تواشیح که به مرحله ملی راه پیدا می‌کند، حداقل حدود ۵۰۰ ساعت تمرین و اجرا در طول یکسال را باید حضور داشته باشد و در آخر مسئولان امر با مبلغ ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان از اعضای یک گروه 6 نفره قدردانی می‌کنند که متأسفانه، همین مسئله در مسابقات ملی سال گذشته هم رقم خورد و بسیار باعث دلسردی و ریزش حضور گروه‌ها در مسابقات شد.

انتهای پیام
captcha