ایران تعهدات خود در زمینه هسته‌ای را زودتر کاهش دهد
کد خبر: 3956361
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱

ایران تعهدات خود در زمینه هسته‌ای را زودتر کاهش دهد

امام جمعه آرادان با بیان اینکه ایران داوطلبانه پروتکل الحاقی آژانس انرژی اتمی را پذیرفت و حالا هم داوطلبانه از آن خارج می‌شود، گفت: این کاهش تعهدات می‌بایست زودتر صورت می‌گرفت.

ایران تعهدات خود در زمینه هسته‌ای را زودتر کاهش دهد

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از ستاد نماز جمعه استان، حجت‌الاسلام جلیل شریفی‌نیا، امام جمعه آرادان، امروز، 8 اسفند در خطبه‌های نماز جمعه این هفته این شهر با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره شرایط ایران اسلامی، اظهار کرد: طبق مصوبه راهبردی مجلس در صیانت از منافع ملت ایران، پنجم اسفند ماه روزی بود که باید از پروتکل الحاقی خارج شویم.

وی  ادامه داد: مدیرکل آژانس انرژی اتمی با درخواست خودشان به تهران آمده و صحبت‌هایی کردند و ما از آن خارج شدیم اما یک تفاهم‌نامه‌ای بین مسئولان هسته‌ای ایران و مسئولان آژانس منعقد شده که تا سه ماه دوربین‌های مراکز هسته‌ای برداشته نشود اما ما هیچ اطلاعاتی را به خارج ندهیم.

امام جمعه آرادان با اشاره به اینکه در  بین اختلافی که بین مجلس و دولت پیش آمد برخی نمایندگان انقلابی ابراز ناراحتی کردند و بیان داشتند که همین سه ماه هم خلاف مصوبه مجلس است و نباید مسئولان سه ماه به آژانس مهلت می‌دادند گفت: دولت مصوبه مجلس را انجام داد و تعهدات را کاهش داد اما مشکلات مابقی را باید حل کرد.

به گفته وی؛ ظاهر امر این طور است اما گویا برخی نمایندگان اشتباه برداشت کردند و تصور داشتند که این تعهد سه ماهه به آژانس خلاف مصوبه است اما باید گفت علی‌الظاهر اختلافی در کار نیست و کاری که مسئول هسته‌ای کشورمان انجام داد قطعاً با تدابیر عالی رتبه نظام و شورای عالی امنیت ملی بوده است.

امام جمعه آرادان با تأکید بر اینکه هر وقت دشمنان بد عهدی کردند باید پیمان را رها کرد، یادآور شد: امروز غن‌سازی ۲۰ درصد در برخی موارد تا ۶۰ درصد انجام می‌شود و اگر می‌خواستیم بمب اتم درست کنیم حتی بزرگ‌تر از رژیم صهیونیستی هم جرئت نداشت که مانع شود اما ما به خاطر احکام الهی و حکم شرعی خداوند به سمت سلاح‌های کشتار جمعی نرفتیم و نه قدرت دشمنان.

انتهای پیام
captcha