1400 را به سال مهدوی تبدیل کنیم / انتقاد از بی‌توجهی صداوسیما و سینما به موضوع مهدویت
کد خبر: 3956721
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
حجت‌الاسلام رحیمیان:

1400 را به سال مهدوی تبدیل کنیم / انتقاد از بی‌توجهی صداوسیما و سینما به موضوع مهدویت

تولیت مسجد مقدس جمکران با انتقاد از بی‌توجهی صداوسیما، سینما و عرصه هنر نسبت به شناساندن امام زمان(عج) به جامعه گفت: امیدوارم سال 1400 را با توجه به دو مناسبت نیمه شعبان، به سال مهدوی تبدیل کنیم؛ سالی که با تمام توان در عرصه‌های هنر، پژوهش، تبلیغ و سایر عرصه‌ها بتوانیم گام‌های مؤثری در ارتباط با شناخت امام زمان(عج) و مسائل پیرامونی مهدویت برداریم.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسن رحیمیان

به گزارش ایکنا، نشست ارزیابی برنامه‌های یوم‌الله دهه فجر و برنامه‌ریزی اعیاد نیمه شعبان، صبح امروز، یکشنبه 10 اسفند، در سالن جلسات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسن رحیمیان، تولیت مسجد مقدس جمکران، در این نشست با تبریک ایام و اعیاد ماه رجب و تسلیت وفات حضرت زینب(س) گفت: حضرت امام خمینی(ره) جمله عجیبی دارند؛ فرمودند که «بیداری ملت ایران از نشانه‌های ظهور است». نشانه‌های ظهور در روایات فراوان ذکرشده که بسیاری از آنها مستند نیست و بعضی هم که نسبتاً قطعی است تطبیقش امکان‌پذیر نیست اما حضرت امام(ره) بیداری ملت ایران را به صورت قطعی به عنوان نشانه ظهور بیان می‌کنند.

وی افزود: ایشان در جمله دیگری نتیجه این بیداری را انقلاب اسلامی ملت ایران ترسیم می‌کنند. این انقلاب با پیروزی خودش نقطه عطفی در تاریخ جهان ایجاد کرد و فرمودند که «انقلاب اسلامی ملت ایران سرآغاز انقلاب جهانی امام زمان(عج) است.» این جملات از روی مبالغه و بدون حساب و کتاب نیست؛ امام(ره) آنچه را می‌گفت برگرفته از منبع وحی، روایات و مفاهیم قطعی قرآن بود.

حجت‌الاسلام رحیمیان اظهار کرد: در مقام عمل هم شاهدیم که بعد از 42 سال، بزرگ‌ترین معجزه انقلاب، نفس بقا، استمرار و پیشرفت روزافزون آن است. درروزگاری در روی کره زمین اگر جست‌وجو می‌کردید به تعداد انگشتان دست افرادی یافت نمی‌شدند که بخواهند جان خود را فدای امام زمان(عج) کند. اگر شیخ فضل الله نوری به خاطر مبانی دین بالای دار می‌رفت، فرزندش زیر دار کف و سوت می‌زد. اگر فداییان اسلام بودند حتی حوزه‌های علمیه از آنها دفاع نمی‌کردند. حال این را با زمانی مقایسه کنید که با شهادت شهدایی مانند سردار سلیمانی و شهید حججی حماسه بی‌نظیر تاریخ به وجود می‌آید.

وی تصریح کرد: این نشان می‌دهد چه حادثه عظیمی اتفاق افتاده و امروز میلیون‌ها نفر آمادگی دارند جان خود را فدای نایب امام زمان(عج) کنند. آیا این از نشانه‌های ظهور یا تمهید ظهور نیست؟ امام زمان(عج) وقتی ظهور می‌کند که انبوهی از سربازان باشند تا آن تحول عظیم در عالم ایجاد شود و گرنه آن 313 نفر از فرماندهان هستند.

حجت‌الاسلام رحیمیان ابراز کرد: امروز پس از 42 سال علیرغم همه فشارها، تحریف‌ها و توطئه‌ها و شرایط کرونا باز دیدیم امسال حماسه‌ای دیگر به شکل دیگر آفریده شد و اینها را نباید ساده در نظر گرفت.

وی افزود: در سفری که همراه با مقام معظم رهبری در استان فارس بودیم به روستایی رفتیم و همه جمعیت روستا به استقبال آمدند و من در آنجا هیجان، شور و عشقی را یافتم که فی‌البداهه گفتم نه کل ایران، نه استان فارس، اگر فقط و فقط مردم این روستا در مدینه پس از رحلت پیامبر(ص) بودند در خانه حضرت زهرا(س) آتش زده نمی‌شد و مسیر تاریخ تغییر پیدا نمی‌کرد؛ ما چنین ملتی داریم.

تولیت مسجد مقدس جمکران ابراز کرد: امروز هم در عصر انقلاب مکتب اسلام ناب در حال صعود روزافزون و جریان معاند و استکبار همواره رو به افول است و این روند ادامه خواهد داشت. رهبر معظم انقلاب در سخنرانی 19 دی دو سال پیش با صراحت اعلام کردند که «من می‌دانم خداوند اراده فرموده است، این ملت به اوج پیروزی خواهد رسید.» و این سخنان کاملاً همسو و هماهنگ با بیانات امام(ره) درباره افق آینده است.

حجت‌الاسلام رحیمیان سال 1400را به خاطر دو ولادت امام زمان(عج) و نیمه شعبان، پدیده‌ای استثنایی خواند و گفت: این تنبه و توجهی برای ماست که به مسئله اساسی و نیازمان در دنیا و آخرت توجه بیشتری کنیم. هستی ما و واسطه فیض الهی برای ما وجود مبارک امام زمان(عج) است. این نظام، انقلاب و ولایت و هرچه داریم و واسطه همه فیوضات آن حضرت است.

وی تأکید کرد: اما متأسفانه یکی از غریب‌ترین مقولات در جامعه ما امام زمان(عج) است. آن مقداری که توجه بخشی از جامعه ما بر روی هنرمندان و ورزشکاران متمرکز است، توجهی نسبت به امام زمان(عج) ندارد. در حالی که امام صادق (ع) به زراره فرمود اگر زمان غیبت را درک کردی، ملازم و همنوا باش با این دعا که «اگر دین حجت را نشناسی دین را از دست دادی و گمراه شدی». روایت متواتر در شیعه و سنی است که جامعه‌ای که امام زمان(عج) خود را نشناسد مرگش مرگ جاهلیت است.

تولیت مسجد مقدس جمکران اظهار کرد: شناخت امام زمان(عج) ملازم با شناخت امامت است. اگر امام دوازدهم را بشناسیم باید سایر امامان را بشناسیم و اگر آنها را شناختیم باید پیامبر(ص) را بشناسیم و اگر پیامبر(ص) را بشناسیم را باید خدا را بشناسیم. این قله‌ای است که درونش شناخت همه معارف و اصول دین است.

وی با تأکید بر اینکه همه هویت نظام ما به ولایت فقیه است، گفت: هویت ولایت فقیه نیز به نیابت امام زمان(عج) است لذا شکوفایی نظام و انقلاب و رسیدن به اهداف بلندش و تحقق تمدن نوین اسلامی مبتنی بر شناخت امام زمان(عج) است اما سؤال این است که چقدر برای شناخت امام زمان(عج) وقت گذاشتیم. صدا و سیما به اندازه‌ای که برای پخش فوتبال و ورزش وقت می‌گذارد چقدر برای امام زمان(عج) به عنوان اصلی‌ترین مسئله این نظام وقت می‌گذارد؟ سینما و عرصه هنر در حالی که دشمن و هالیوود درباره تحریف منجی نهایی و آخرالزمان هزینه فراوان می‌کند، چه کاری برای امام زمان(عج) کرده است؟

حجت‌الاسلام رحیمیان تصریح کرد: متأسفانه ما غافل هستیم. امیدوارم سال 1400 را با دو مناسبت نیمه شعبان سال مهدوی کنیم؛ سالی که با تمام توان در عرصه‌های هنر، پژوهش، تبلیغ و سایر عرصه‌ها بتوانیم گام‌های مؤثری در ارتباط با شناخت امام زمان(عج) و مسائل پیرامونی مهدویت برداریم.

انتهای پیام
captcha