مسابقه انتخاب بهترین قاری برای ضبط تلاوت‌ به قرائات دهگانه در مصر
کد خبر: 3956910
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹

مسابقه انتخاب بهترین قاری برای ضبط تلاوت‌ به قرائات دهگانه در مصر

مسجد جامع الازهر مصر نخستین مسابقه انتخاب بهترین قاری برای ضبط تلاوت کامل قرآن کریم به قرائات دهگانه را برگزار می‌کند.

به گزارش ایکنا به نقل از البوابه نیوز، محمد الضوینی، معاون الازهر با اعلام خبر مسابقه انتخاب بهترین قاری برای ضبط تلاوت‌ قرآن به قرائات دهگانه در مصر که به صورت زنده از صفحه رسمی مسجد جامع الازهر در شبکه‌های اجتماعی فیسبوک، توییتر و اینستاگرام پخش شد، هدف از این رقابت را افزایش شناخت قرائت‌های دهگانه قرآن و کشف و شناسایی قاریان برجسته توصیف کرد.

الضوینی با بیان اینکه این رقابت، نخستین مسابقه در نوع خود محسوب می‌شود، گفت که از این طریق بهترین قاری از جهت صوت، تلفظ حروف، تجوید و تسلط به قرائت‌های متواتر انتخاب می‌شود تا به وسیله او، یک دوره کامل قرائت قرآن با قرائات دهگانه ضبط و در کتابخانه صوتی مسجد جامع الازهر نگهداری شود.
 
وی در ادامه شروطی را برای شرکت در این مسابقه ذکر کرد که عبارتند از: مقیم مصر بودن قاری، تسلط کامل به یکی از قرائات دهگانه متواتر، صوت نیکو، ارائه نام قرائت و راوی آن و گذراندن تمام مراحل مسابقه.

این مسابقات شرط سنی ندارد و شرکت‌کنندگان باید سه قطعه ویدئو از قرائت خود را، هرکدام به مدت ۵ دقیقه ارسال کنند.

این مسابقه در سه مرحله شامل: داوری ویدئوهای ارسالی، انتخاب متسابقین پذیرفته شده در مرحله اول و گزینش نهایی بهترين قاری برگزار می‌شود.

قاری منتخب این مسابقه نیز برای ضبط قرآن در ابتدا قرائت یک جزء را ضبط و سپس در دوره آموزشی برای ضبط نهایی دوره کامل قرآن شرکت می‌کند. پس از آن، پنج قرائت از هر روایت انتخاب و ضبط می‌شود.

این مسابقات از امروز دوشنبه (اول مارس/۱۱ اسفند) آغاز شده و تا ۱۷ شعبان (۳۱ مارس/۱۱ فروردین) ادامه خواهد داشت.
انتهای پیام
captcha