حکایت صوت دلنشین قاری جوان مصری و شگفتی هیئت داوران + فیلم
کد خبر: 3957451
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰

حکایت صوت دلنشین قاری جوان مصری و شگفتی هیئت داوران + فیلم

صوت شگفت‌انگیز و دلنشین «محمود عید»، قاری جوان مصری که در رشته قرائت(صوت نیکو همراه با رعایت احکام تجوید) چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن «پورت سعید» مصر رتبه نخست را کسب کرد، موجب شگفتی هیئت داوران و سایر افراد حاضر در مسابقه شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از مصراوی، چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن «پورت سعید» مصر، بهمن‌ماه سال جاری با حمایت نخست وزیر این کشور و با حضور شرکت‌کنندگانی از مصر و 21 کشور جهان برگزار شد.
 
محمود عید، قاری 21 ساله مصری در این مسابقات موفق شد رتبه نخست رشته قرائت(صوت نیکو همراه با رعایت احکام تجوید) را کسب کند.
 
این جوان مصری دانشجوی دانشکده اصول‌الدین دانشگاه الازهر است که از کودکی روزانه به مکتب‌خانه روستایش از توابع شهر «المنصوره» می‌رفت و در همان زمان با حفظ و قرائت قرآن آشنا شد و در ادامه برای بهبود و تصحیح قرائت خود به الازهر پیوست.
 
او عشق به قرآن را از پدربزرگ خود «شیخ محمد السید ضیف»، قاری رادیو و تلویزیون مصر به ارث برده و پدربزرگ او نقش مهمی در آموزش وی داشته و همواره توصیه‌های بسیار ارزشمندی برای او داشته است.
 
حکایت صوت شگفت انگیز برترین قاری مصری در سال 2021 +فیلم

محمود عید در 12 سالگی موفق به حفظ کامل قرآن شد، علاوه بر اینکه احکام تجوید را نیز به خوبی فرا گرفت و به دلیل حضور در مناسبت‌های دینی در سراسر مصر و قرائت در مقابل قاریان مشهور دنیای تلاوت از جمله احمد نعینع، عبدالفتاح الطاروطی و محمود الطوخی، تجربیات بسیاری کسب کرد. همین امر موجب شد با اعتماد به نفس در مسابقات محلی و بین‌المللی شرکت و رتبه‌های خوبی کسب کند.
 
این قاری جوان مصری در سال 2015 میلادی با شرکت در مسابقه بزرگ ترتیل قرآن در مصر رتبه نخست را کسب کرد و سال گذشته نیز موفق به کسب جایزه ویژه مسابقات قرآن وزارت ورزش و جوانان این کشور شد. او در بهمن‌ماه سال جاری نیز در چهارمین دوره مسابقات قرآنی «پورت سعید» شرکت کرد و با وجود دشوار بودن رقابت در این مسابقات، رتبه نخست رشته صوت نیکو را از آن خود کرد.
 
کریم صالح، رئیس هیئت داوران مسابقات قرآنی پورت سعید درباره اجرای محمود عید گفت: «صاحب این صوت زیبا سبک خاصی در قرائت قرآن دارد. او از هیچ یک از قاریان بزرگ تقلید نمی‌کند و با آیات قرآن زندگی می‌کند، بنابراین به هر آیه، تصویری موسیقایی متناسب با همان آیه اعطا می‌کند.»
 
در ادامه به تلاوت قرآن این قاری جوان مصری گوش فرا دهید:
 
انتهای پیام
captcha