تفسیر قرآن به برنامه‌های مصوب طلاب مبتدی تبدیل شود
کد خبر: 3957029
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۷

تفسیر قرآن به برنامه‌های مصوب طلاب مبتدی تبدیل شود

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد گفت: حفظ قرآن در مدارس و حوزه‌های علمیه باید مدنظر باشد و تفسیر نیز باید به برنامه‌های مصوب طلاب مبتدی سال‌های اول و دوم تحصیل تبدیل شود.

تفسیر قرآن به برنامه‌های مصوب طلاب تبدیل شودبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد، 11 اسفند در مراسم تجلیل از چهره‌های قرآنی حوزوی استان یزد با اشاره به اینکه رسول اکرم(ص) در حدیث ثقلین، اهل بیت و قرآن را از یکدیگر جدانشدنی دانستند اظهار کرد: در دوره‌ای از زمان از حفظ قرآن به ویژه در حوزه‌های علمیه غفلت کردیم که پس از پیروزی انقلاب به ویژه در یک دهه اخیر شرایط بهتر شد.

وی با تأکید بر اینکه در زمینه حفظ قرآن ضعیف عمل کرده‌ایم، افزود: حفظ قرآن در مدارس و حوزه‌های علمیه باید مدنظر باشد و حفظ تفسیر باید به برنامه‌های مصوب طلاب مبتدی سال‌های اول و دوم تحصیل تبدیل شود. اینکه در حفظ قرآن ضعیف عمل کرده‌ایم، نقص ما است که امیدواریم با فعال شدن دفتر قرآن و عترت حوزه‌های علمیه این نقیصه برطرف شود.

ناصری با تأکید بر اینکه آثار حفظ قرآن در زندگی افراد به وضوح مشاهده می‌شود بنابراین باید حلقه‌های حفظ قرآن در حوزه‌ها راه اندازی شود، گفت: تمام افرادی که حافظ قرآن هستند، حفظ قرآن را در فهم بیشتر سایر دروس نیز بسیار تأثیرگذار می‌دانند.

حجت‌الاسلام سیدمحمدکاظم میرجلیلی، مسئول دفتر قرآن و عترت حوزه‌های علمیه استان یزد نیز در این مراسم با اشاره به اینکه دفتر قرآن و عترت حوزه علمیه استان یزد از سال 89 فعالیت خود را آغاز کرد، به تشریح طرح‌های مهم این دفتر پرداخت و اظهار کرد: طرح پایش طلاب پایه یک تا ششم اجرا شد که در قالب آن 450 نفر از طلاب از نظر قرائت قرآن و نماز ارزیابی شدند.

میرجلیلی همچنین از اجرای طرح تکریم و تجلیل از چهره‌های قرآنی حوزه به عنوان یکی از برنامه‌های اثرگذار دفتر قرآن و عترت حوزه‌های علمیه استان یزد یاد کرد.

حجت‌الاسلام فرازی‌نیا، مدیر حوزه ارتباطات حوزوی دفتر تولیت آستان قدس رضوی نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت و اثرگذاری قرآن در ابعاد مختلف زندگی بشر اظهار کرد: اگر مأموریت داریم به دنبال زندگی و مرگ سعادت‌مندانه برویم، انس با قرآن ما را به این مسیر می‌رساند.

فرازی‌نیا ادامه داد: آنچه که امروز برای ما حجت است، گفتار رهبر معظم انقلاب است که فرمودند حفظ قرآن را به شکل جدی در دستور کار خود قرار دهید.

وی گفت: سازمان دارالقرآن در آستان قدس رضوی ایجاد شده که توسط خادمیاران آستان مقدس که قریب به 300 هزار نفر در سطح کشور هستند، تبلیغ و ترویج می‌شود و امیدواریم بتوانیم جمعی از فعالان قرآنی حوزه‌های علمیه را به جمع خادمیاران آستان مقدس رضوی وارد کنیم.

یادآور می‌شود در این مراسم ضمن تجلیل از فعالان قرآن حوزه‌های علمیه استان یزد، یاد و خاطره شهید قرآنی استان، شهید منا، حاج حسن دانش گرامی داشته شد.

انتهای پیام
captcha