روحانی ۵۹ طرح را افتتاح می‌کند/ استخدام یک سوم فرزندان شهدا و ایثارگران تا پایان سال
کد خبر: 3957141
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳
رئیس بنیاد شهید در نشست خبری:

روحانی ۵۹ طرح را افتتاح می‌کند/ استخدام یک سوم فرزندان شهدا و ایثارگران تا پایان سال

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از افتتاح ۵۹ طرح بنیاد شهید با حضور رئیس جمهوری و همزمان با روز شهید خبر داد.

رئیس جمهور ۵۹ طرح بنیاد شهید را افتتاح می‌کندبه گزارش خبرنگار ایکنا، سعید اوحدی؛ رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران صبح امروز ۱۲ اسفند در نشست خبری با گزارش عملکرد بنیاد شهید گفت: در روز‌های پایانی سال سعی کردیم بخش عمده‌ای از وعده‌های خود را عملی کنیم. در این راستا مهم‌ترین اقدام در حوزه خدمات درمانی است. به طوری که تعداد این مراکز از دو هزار مرکز در خرداد سال جاری به ۹ هزار مرکز درمانی افزایش یافته است. همچنین بیش از ۷۰ شعبه بیمه دی و ۴۵ میز خدمت بانک دی در شهرستان‌ها فعال شده است.

وی با اشاره به بودجه مصوب بنیاد از سوی دولت افزود: جا دارد از دولت و مجلس تشکر کنم، زیرا دولت و مجلس عین بودجه پیشنهادی بنیاد شهید را مصوب کردند و امسال اولین سالی است که بودجه برابر نیاز‌های بنیاد تدوین می‌شود.

اوحدی در ادامه به مشکل اشتغال جامعه ایثارگری اشاره کرد و گفت: بر اساس ماده ۲۱ قانون خدمات کشوری، رئیس جمهوری دستور بی‌سابقه‌ای صادر کرد تا استخدام ۳۰ درصد از فرزندان شهدا و ایثارگران تا پایان سال جاری انجام شود. همچنین در جلسه با فراکسیون ایثارگران مجلس مقرر شد فرزندان شهدا و جانبازان تا سقف ۲۰ هزار نفر استخدام شوند.

وی تصریح کرد: بیش از ۷۰ مکاتبه به همت بنیاد با سازمان‌های مختلف و دو جلسه با سازمان سنجش انجام شده تا یک آزمون اختصاصی برای این افراد برگزار شود. در صورتی که این آزمون به هر علتی به سال آینده موکول شود، این وعده را می‌دهیم که برگزاری این آزمون و استخدام فرزندان شاهد و جانبازان بالای ۷۰ درصد به زودی و در اسرع وقت در سال جدید انجام شود. مصوبه مجلس درباره تبدیل وضعیت فرزندان شاهد و ایثارگر نیز که به تصویب رسیده و امیدواریم نهاد‌ها و سازمان‌ها نسبت به اجرای آن اقدام کنند.

معاون رئیس جمهوری در ادامه به مشکل مسکن ایثارگران اشاره کرد و گفت: برای بنیاد شهید پسندیده نیست که پس از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز جنگ تحمیلی، جامعه ایثارگر مشکل مسکن داشته باشند. به همین منظور در ۲۹ سفر استانی پیگیر حل این مشکل بودیم و بیش از ۷۰ هزار مورد زمین برای مسکن تأمین شده و آن‌ها را تملک کرده‌ایم. در همین راستا تفاهم‌نامه‌ای با وزارت مسکن و شهرسازی داشتیم که بر اساس آن مقرر شد تا پایان سال ۹۹ اقدامات آماده سازی ۲۰ هزار زمین انجام شود.

اوحدی در ادامه پرونده‌های کمیسیون پزشکی بنیاد را مورد اشاره قرار داد و گفت: در سال جاری ۵۶ هزار پرونده در کمیسیون پزشکی بنیاد شهید مطرح شده و در سال ۹۸ کمیسیون پزشکی در تهران فقط دو روز در هفته برگزار می‌شد، اما در حال حاضر این کمیسیون ۶ روز هفته به صورت مستمر و در استان‌ها برگزار می‌شود که در این راستا ۱۸ استان دارای کمیسیون پزشکی بوده و مانند گذشته مجبور به مراجعه به تهران نیستند. برای پیگیری پرونده بیش از ۶۰۰ نفر از عزیزان حاضر در سوریه نیز کمیسیون پزشکی به سوریه اعزام شده است.

وی با اشاره بر سفر خود به منطقه زلزله زده سی‌سخت گفت: هفته گذشته سفری به این منطقه داشتیم که بیش از ۳ هزار واحد مسکونی آسیب‌دیده و ۱۳۰۰ خانه نیاز به بازسازی کامل دارند که از این تعداد ۳۱۷ خانه مربوط به جامعه ایثارگری است. در این سفر ارائه وام ۳۰ میلیون تومانی بلاعوض به آسیب‌دیدگان زلزله سی‌سخت مصوب شده و همه این منازل تحت پوشش بیمه خواهد بود که در حال شناسایی و پرداخت خسارت به آن‌ها هستیم.

اوحدی در ادامه گفت: ۵۹ طرح بنیاد شهید هفته آینده به مناسبت سالروز مبعث پیامبر اکرم(ص) به دست رئیس جمهوری افتتاح خواهد شد. ۹ پروژه مربوط به مراکز درمانی، فاز دوم بیمارستان خاتم الانبیا در قالب بخش یاس، ۲۰ طرح در حوزه تولیدی و کشاورزی از جمله این طرح‌ها هستند که همزمان با روز شهید افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات فرهنگی بنیاد گفت: بنیاد شهید در حوزه فرهنگی نیز اقدامات موثری داشته و امروز افتخار می‌کند که بیش از ۹۱۰۰ فرزند شهید، جانباز و آزاده در کانون نخبگان عضو هستند و بیستم اسفند بزرگترین رویداد استارتاپ‌ها برگزار خواهد شد که در قالب جشنواره، ۳۰۰ طرح ارسال شده و پس از داوری ۱۲ طرح برگزیده معرفی خواهد شد.

رئیس بنیاد شهید در پایان از رونمایی سند ملی ایثار و شهادت در سوم خرداد سال ۱۴۰۰ خبر داد.

سردار یعقوب سلیمانی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در ادامه به اهم برنامه‌های بنیاد در روز شهید اشاره کرد و گفت: ۲۲ هزار برنامه فرهنگی، تبلیغی و ترویجی با شعار «راه شهیدان ادامه دارد» در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه محور برنامه‌های امسال تجلیل از زنان شهید، جانباز و ایثارگر است، افزود: پویش اهدای خون، رونمایی از یادمان‌های شهدا، مراسم احترام و تجدید میثاق با امام خمینی(ره) و عطرافشانی ۱۹ هزار گلزار شهدا، اهدای ۳۰۰ تندیس ایثار به فداکاران سلامت، اجرای طرح سپاس و کنگره سرداران شهید از جمله برنامه‌های روز شهید است.

انتهای پیام
captcha