نیروی هوایی عراق مواضع داعش در مثلث مرگ را در هم کوبید
کد خبر: 3957379
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷

نیروی هوایی عراق مواضع داعش در مثلث مرگ را در هم کوبید

نیروی هوایی عراق با آغاز عملیات امنیتی بزرگ در حد فاصل سه استان کرکوک، صلاح‌الدین و دیالی که کانون بقایای داعش است، چندین مخفیگاه داعش را در هم کوبید و شماری تروریست را به هلاکت رساند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری موازین نیوز، عبدالامیر الشمری، جانشین فرمانده عملیات مشترک عراق روز چهارشنبه از آغاز عملیات امنیتی بزرگ در حد فاصل میان سه استان عراق که کانون بقایای گروهک تروریستی داعش است، خبر داد.

الشمری در بیانیه‌ای گفت: امروز یک عملیات بزرگ برای جستجو و پاکسازی جنوب استان کرکوک و بخش‌هایی از صلاح الدین و دیالی (که به مثلث مرگ معروف است)، آغاز شده است.

وی تأکید کرد: این عملیات با مشارکت نیروهای ارتش، نیروهای واکنش سریع، تیپ نهم، الحشد الشعبی، نیروی هوایی ارتش و ائتلاف بین‌المللی به منظور سرکوب تروریست‌ها و ایجاد امنیت و ثبات در مناطق مذکور جریان دارد.

نهاد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق ساعتی پس از آغاز این عملیات اعلام کرد که جنگنده‌های اف 16 عراق مخفیگاه‌های داعش بین شمال صلاح‌الدین و جنوب غرب کرکوک را هدف 10 حمله هوایی قرار دادند.

در بیانیه این نهاد آمده است: با نظارت و برنامه‌ریزی فرماندهی عملیات مشترک، هواپیماهای اف-16 عراق صبح امروز منطقه محصور میان شمال صلاح الدین و جنوب غرب کرکوک را هدف سلسله حملاتی هوایی قرار دادند.

در این بیانیه آمده است: هواپیماهای عراقی در 10 نوبت حمله هوایی به مخفیگاه‌های داعش شماری از تروریست‌ها را کشته و مخفیگاه‌های آنها را منهدم کردند.

 

انتهای پیام
captcha