گفتمان انقلاب را محدود به ایران نکنیم
کد خبر: 3957526
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۷
تحلیل‌گر مسائل سیاسی غرب آسیا:

گفتمان انقلاب را محدود به ایران نکنیم

تحلیل‌گر مسائل سیاسی غرب آسیا با بیان اینکه تفکر انقلاب اسلامی ایران مرزها را درنوردیده است، گفت: گفتمان انقلاب را محدود به ایران نکنیم.

پنج‌شنبه ارسال شود// گفتمان انقلاب را محدود به ایران نکنیم

امیرعلی‎حیدر امیری، کارشناس و تحلیل‌گر مسائل سیاسی غرب آسیا، در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با بیان اینکه در شرایط کنونی جنگ تمدن‌ها و در واقع جنگ بین حق و باطل برقرار است، اظهار کرد: نیروهای انقلابی باید در عرصه رسانه فعالیت داشته باشند و در راستای تربیت نسل انقلابی تلاش کنند.

وی با بیان اینکه لازمه این کار این است که فعالان فضای مجازی اطلاعات علمی داشته باشند و بدانند در دنیا چه خبر است، افزود: تا زمانی‎که ندانیم در دنیا چه می‎گذرد و تا درد را نشناسیم نخواهیم توانست برای درد، درمانی پیدا کنیم.

این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر ضرورت تربیت کادر انقلابی رسانه‌ای، اضافه کرد: برای تربیت کادر انقلابی رسانه‌ای لازم است اول بدانیم دنیا در چه وضعیتی است و ما در چه وضعیتی قرار داریم این در حالی‎ است که متأسفانه امروزه غول رسانه‌ای دنیا در دست صهیونیسم جهانی است و با وجود این‌که کل جمعیت صهیونیست‌ها در دنیا پنج میلیون نفر هم نمی‎شود اما این جمعیت کم، در حال حاضر بر جمعیت هشت میلیارد نفری جهان حکومت می‎کنند.

جدایی ایران از اسلام؛ خط خبری رسانه‌های بیگانه

نویسنده اولین کتاب بیداری اسلامی با بیان اینکه البته هدف ما قوی نشان دادن دشمن نیست بلکه هدف ما این است که بدانیم دشمن دارد چه کار می‎کند و ما کجا هستیم، ادامه داد: صهیونیسم جهانی در دانشگاه هاروارد یک گروه رسانه‌ای دارد که شبانه‌روز روی این موضوع فکر می‌کنند که چه‌طور می‎توان مردم ایران را از انقلاب، نظام و فرهنگ اهل‌بیت(ع) جدا کنند.

وی با یادآوری این مطلب که برای ضعیف نشان دادن ایران از هیچ خیانتی دریغ نمی‌کنند، ادامه داد: تضعیف روحیه جهادی مردم و جدا کردن مسیر انقلاب از مکتب مترقی اسلام از اهداف اصلی و خط خبری رسانه‌های بیگانه است.

امیری به تلاش‌ غول‌های رسانه‌ای جهان برای جدا کردن ملت ایران از مسیر اسلام، تشیع و حق اشاره کرد و گفت: ضرورت دارد فعالان رسانه‌ای و انقلابی در این زمینه برای تولید محتوا تلاش کنند؛ این در حالی‎است که متأسفانه علی‌رغم اینکه ما ظاهر انقلابی داریم و حجاب‌مان کامل است اما زندگی غربی، الگوی زندگی بسیاری از ما شده؛ مثل غربی‌ها فکر می‌کنیم، غذا می‌خوریم و زندگی می‌کنیم.

تحلیل‌گر مسائل سیاسی غرب آسیا در ادامه با بیان اینکه امروز بحث رسانه یک بحث قوی است و جنگ، جنگ مجازی و اینترنتی است، اظهار کرد: متأسفانه در حال حاضر در بحث فضای مجازی و رسانه تا حدودی مشکل داریم و بچه‌های انقلابی باید تلاش خود را در بحث رسانه به‌کار گیرند.

وی با بیان اینکه در فضای مجازی پنج هزار کانال در زمینه ترویج عرفان‌های کاذب فعالیت دارد، افزود: ‌بیش‌از 50 کانال نیز در دنیا وجود دارد که کارشان فقط تبلیغ دراویش است و عرفان‌های کاذب را بین جوانان ترویج می‌دهند این در حالی‎است که بالای هفت هزار کانال نیز وجود دارد که کارشان فقط تشویق و ترغیب جوانان به سمت مباحث غیر اخلاقی است.

این افسر ارشد جنگ نرم با تأکید بر این مطلب که با توجه به حساسیت بحث رسانه، تربیت کادر انقلابی در امور رسانه یک امر بدیهی است که باید انجام شود، اضافه کرد: دشمن موقعی ‌که بخواهد یک دین، مذهب، ملیت و قبیله یا یک شخص، تفکر، جریان و یک حزب و گروه را نابود کند از طریق رسانه‌ها این کار را انجام می‌دهد.

امیری با بیان این مطلب که امروز انقلاب اسلامی ایران یک تفکر و گفتمان جهانی است و یکی از کارهایی که در تربیت کادر رسانه‌ای باید انجام دهیم تربیت افرادی است که این گفتمان را محدود به این سرزمین نکنند، گفت: تفکر انقلاب اسلامی دیگر محدود به مرز و خاک نیست و در دنیا جلو می‌رود، لذا یکی‌ از کارهایی که ما باید انجام دهیم این است که انقلاب اسلامی را محدود به ایران نکنیم چراکه اگر معتقد باشیم انقلاب اسلامی یک مکتب است و باید فقط در کشور ایران نگهداری شود، به انقلاب اسلامی ایران ظلم کرده‌ایم.

تحلیل‌گر مسائل سیاسی غرب آسیا گوش به فرمان ولایت بودن را راه برون‌رفت از مشکلات دانست و با تأکید بر لزوم اجرای فرامین رهبری در حوزه‌های مختلف از جمله جهش تولید، اقتصاد مقاومتی و رونق تولید گفت: مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر شعار سال را بر حمایت از تولید ملی و اجرای سرفصل‌های اقتصاد مقاومتی نام‌گذاری کرده‌اند و امروز همه به این حقیقت اذعان دارند که راه توسعه کشور، حمایت از تولید ملی است.

انتهای پیام
captcha