گردهمایی «جایگاه بصیرت در تحقق اهداف قرآن و اسلام» در اوگاندا
کد خبر: 3957898
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶
با همکاری ایران برگزار شد؛

گردهمایی «جایگاه بصیرت در تحقق اهداف قرآن و اسلام» در اوگاندا

گردهمایی «جایگاه بصیرت و وحدت در تحقق اهداف قرآن کریم و اسلام» با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در اوگاندا در مرکز استان «کایونگا»ی اوگاندا برگزار شد.

به گزارش ايكنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این گردهمایی با حضور محمدرضا قزلسفلی، رایزن فرهنگی ایران در اوگاندا، شیخ عبدالنور کاکَنده، قاضی شرعی شهرستان موکونو، شیخ عمران سالی، نماینده مفتی ملی، شیخ یاسر کولومبا، نماینده مفتی اعظم (مفتی دوم)، امامان جمعه و جماعات و شخصیت‌های علمی، فرهنگی و مسئولین سازمان‌های فعال و ... در مرکز استان کایونگا واقع در شرق این کشور برگزار شد.

عمران سالی، نماینده شیخ شعبان رمضان موباجّه مفتی ملی اوگاندا با اشاره به چالش‌های موجود بین مسلمین گفت: دنیازدگی منشأ و مبدأ مشکلات و چالش‌های پیش روی جهان اسلام است.

عمران سالی از ائمه جمعه و جماعات اوگاندا خواست براساس تعالیم عالیه اسلام، سیاست گفتمان و ادبیات وحدت، صلح و برادری را اتخاذ کرده و از مطرح‌کردن سخنان و اظهارات نفرت‌انگیز که بر خلاف سیره و سنت پیامبر(ص) است، پرهیز کنند.

یاسر کلومبا، نماینده شیخ سلیمان کاسوله ایندیرانگوا مفتی اعظم اوگاندا (مفتی دوم) نیز در سخنانی با بیان اینکه یکی از ارزش‌های اسلامی استفاده بهینه از مناسبت‌ها و اوقات مهم است، از نقش ائمه جمعه و جماعت و رهبران استانی در ترویج و تحکیم وحدت و بصیرت در بین مسلمانان تقدیر کرد.

همچنین قزلسفلی، رایزن فرهنگی ایران در اوگاندا با بیان اینکه بصیرت موجب تشخیص حق از باطل و دوست از دشمن شده و به زندگی دنیوی جهت می‌دهد، گفت: انسان، هدفمند خلق شده و عهده‌دار مأموریتی از جانب خداوند متعال در این دنیاست.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران ظرف چهل و دو سال گذشته همواره ملت‌های مسلمان را به وحدت، برادری، همدلی، بصیرت، وطن دوستی، توسعه و امنیت و حتی، زندگی مسالمت‌آمیز با پیروان ادیان الهی دعوت کرده و با همین رویکرد فعالیت‌های فرهنگی و علمی خود را در اوگاندا ادامه می‌دهد.

گردهمایی «جایگاه بصیرت در تحقق اهداف قرآن و اسلام» در اوگاندا

انتهای پیام
captcha