برگزاری كارگاه دانش‌افزایی امامان مساجد در اوگاندا
کد خبر: 3941866
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۵

برگزاری كارگاه دانش‌افزایی امامان مساجد در اوگاندا

با مشارکت رایزنی فرهنگی کشورمان در کامپالا و سازمان توسعه اجتماعی و نوآوری مسلمانان اوگاندا، کارگاه آموزشی نقش رهبران مسلمان در ترویج صلح، وحدت، توسعه و مبارزه با خشونت در این کشور برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، با مشارکت رایزنی فرهنگی کشورمان در کامپالا و سازمان توسعه اجتماعی و نوآوری مسلمانان اوگاندا کارگاه آموزشی با هدف دانش‌افزایی برای چهل و پنج امام جمعه، رهبر دینی، فعال اجتماعی و قاضی شرعی در سالن اجتماعات شهرستان اِمپیجی واقع در جنوب غربی اوگاندا با عنوان «نقش رهبران مسلمان در ترویج صلح، وحدت، توسعه و مبارزه با خشونت» برگزار شد.

مدیر اجرایی سازمان توسعه اجتماعی و نوآوری‌های مسلمانان اوگاندا، قزلسفلی رایزن فرهنگی، شیخ باتیرا عباس، قاضی شرعی شهرستان اِمپیجی و شیخ جمعه ماوججه قاضی شرعی مناطق بوگاندای غربی اوگاندا از جمله اساتید این کارگاه آموزشی بودند.

در ادامه شرکت‌کنندگان با امضای دفتر یادبود، ترور دانشمند هسته‌ای ایران را محکوم و حمایت خود را در همه صحنه‌ها از جمهوری اسلامی ایران اعلام کردند.

موسی اِنطامبی با اشاره به آسیب‌های ناشی از جهل، خودخواهی و خشونت در جامعه گفت اسلام به طور كامل برای مدیریت جامعه شواهد و نمونه‌هایی از زندگی پیامبر(ص) را ارائه كرده است.

قاضی شهرستان اِمپیجی ضمن خیر مقدم به رایزن فرهنگی از حمایت‌های وی برای ارتقاء سطح علم و دانش و ظرفیت فکری رهبران دینی از طریق مشارکت در برگزاری کارگاه‌های آموزشی و سمینارها که در توسعه اوگاندا مؤثر است، قدردانی کرد.

وی در بخشی از سخنان خود گفت توسعه همه جانبه انسانی که هدف اسلام است، با همکاری‌های فرهنگی و آموزشی و تبادل تجربیات علمی با جمهوری اسلامی ایران از جمله خواسته‌های رهبران دینی این منطقه است.

در پایان ضمن پاسخ به سؤالات، کتاب‌های داستان راستان ترجمه شده به زبان لوگاندا و کتاب ایران مهد همزیستی مسالمت‌آمیز ادیان به زبان انگلیسی به شرکت‌کنندگان اهدا شد.

انتهای پیام
captcha