ظرفیت سخت‌افزاری برای تولید فیلم درباره حضرت رسول(ص) نداریم
کد خبر: 3958017
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶
احمدجو در گفت‌وگو با ایکنا:

ظرفیت سخت‌افزاری برای تولید فیلم درباره حضرت رسول(ص) نداریم

امرالله احمدجو که در کنار میرباقری در تولید سریال‌ سلمان فارسی نقش دارد گفت: به علت ضعف سخت افزار و نرم افزار در سینما و تلویزیون قادر نیستیم، تصویرگر درستی از حضرت رسول (ص) باشیم.

امرالله احمد‌جو، کارگردان سینما و تلویزیون در گفت‌و‌گو با ایکنا درباره دلایل کم‌کاری سینما و تلویزیون در پرداختن به شخصیت حضرت رسول(ص) اظهار کرد: مشکلاتی که برای ساخت فیلم‌ها و سریال‌هایی درباره پیامبر(ص) وجود ندارد تنها سخت‌افزاری نیست، بلکه معتقدم بخشی از مشکلات این حوزه به امورات سخت‌افزاری مربوط می‌شود، حتی باید بگویم بیش از آنکه امکانات در وضعیت به وجود آمده دخیل باشد حساسیت‌هایی که پیرامون این موضوع وجود دارد این کم‌کاری را سبب شده است.

وی افزود: از نگاه من حساسیت پیرامون این موضوع تا اندازه‌ای بزرگ است که به نظرم حتی اجازه نزدیک شدن به این موضوع پیش نمی‌آید، برای همین بهتر است تنها در حاشیه به این دست موضوعات توجه شود. نکته دیگری که در این رابطه وجود دارد به فیلمنامه مربوط می‌شود. در این زمینه فیلمنامه خوبی وجود ندارد، چراکه اگر چنین سناریویی وجود داشت فیلمسازان علاقه‌مندی وجود داشتند که قادرند در این حوزه ورود کنند.

این کارگردان تصریح کرد: درباره مسائل سخت‌افزاری نکته‌ای را باید متذکر شوم. شاید به لحاظ امکانات ما نسبت به بسیاری از کشورهای صاحب سینما کمبودهایی داشته باشیم اما به نظرم توانسته‌ایم درهمین شرایط نیز از امکاناتی که در اختیارمان است بهترین بهره را ببریم. بهترین مثال در این میان «مختارنامه» است. این کار به لحاظ فنی به اندازه‌ای خوب بود که علاوه بر داخل، بسیاری از مخاطبان خارجی نیز جذب آن شدند.

فیلمنامه آماده ساخت دارم

کارگردان سریال «روزی روزگاری» تصریح کرد: فیلمنامه‌ای نوشته‌ام که در آن عربستان زمان حضرت رسول(ص) روایت می‌شود. داستان مجموعه به زمانی بر می‌گردد که پیامبر هنوز به رسالت برگزیده نشده است. برای ساخت این کار تا به حال دو سه بار اقدام شده است ولی هر بار این کار به مرحله تولید نزدیک شده، طی اتفاقی به انجام نرسیده است!

احمدجو در پاسخ به این سوال که با تمام مشکلاتی که ذکر کردید، چگونه مصطفی عقاد توانست با فیلم «الرساله» تا این اندازه موفق باشد؟ بیان کرد: من این فیلم را چندان کار موفق و درجه یکی نمی‌دانم، آنهم اینکه چرا این کار توانست تا به این اندازه موفق باشد، یک جواب دارد. این فیلم اولین کاری بود که درباره پیامبر(ص) ساخته شد، بنابراین استقبال از آن دور از انتظار نبود. من «الرساله» را نه یک فیلم، بلکه بیشتر یک گزارش پراکنده هالیوودی می‌دانم.

وی ادامه داد: درباره ساخته عقاد ذکر یک نکته دیگر را هم ضروری می‌دانم، آنهم اینکه اگر این فیلم توانست در جهان اسلام نامی برای خود دست‌وپا کند به واسطه حضور آنتونی کوئین در فیلم بود.  هنرنمایی وی در فیلم لحظه‌های خوبی را به وجود آورد که هر تماشاگری از تماشای آن به وجود می‌آمد. با این توضیح نباید تصور کرد که لحظات خوشایند در  فیلم دلیل برای موفقیت آن محسوب شود.

این کارگردان در پایان تاکید کرد: فیلمی که قرار است زندگی پیامبر اسلام را مد نظر قرار دهد، حتماً باید یک نکته را مد نظر قرار دهد، آنهم بحث شیعه و سنی در فیلم است، چون اگر فیلم بخواهد کمی متمایل به  شیعه یا سنی باشد، مطمئن باشید در جهان اسلام به موفقیتی دست پیدا نخواهد کرد. فیلم ارساله این قانون را رعایت کرده بود و به همین دلیل با حاشیه‌ای رو‌به‌رو نشد.

انتهای پیام
captcha