ایجاد تحول در فعالیت‌‌های اجتماعی کشور با افتتاح مراکز مثبت زندگی
کد خبر: 3958347
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷
شریعتمداری اظهار کرد؛

ایجاد تحول در فعالیت‌‌های اجتماعی کشور با افتتاح مراکز مثبت زندگی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم افتتاح مراکز مثبت زندگی، با اشاره به اینکه بازدید خانه به خانه این طرح قرار است به پنج میلیون نفر برسد، گفت: با افتتاح این مراکز تحول بزرگی در عرصه فعالیت‌های اجتماعی کشور رخ داده است.

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان، امروز 18 اسفندماه در مراسم افتتاح دو هزار و 400 مرکز مثبت زندگی  گفت: با کمک مردم و داوطلبان امروز کار خوبی صورت گرفت و دو هزار و 400 مرکز رونمایی شد و از این پس حدود پنج میلیون نفر تحت پوشش این خدمات قرار می‌گیرند.

وی افزود: اینکه در یک روز می‌توانیم دو هزار و 400 مرکز مثبت زندگی را افتتاح کنیم، اقدام اجتماعی بزرگی است و همه خانواد‌ه‌هایی که توانمندسازی، آگاه‌سازی و ... نیاز دارند باید این خدمات را دریافت کنند تا رنج مردم کاهش یابد.

محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نیز طی سخنانی در این مراسم گفت: امروز تحول بزرگی در عرصه فعالیت‌های اجتماعی کشور رخ داده است و من امروز را در حوزه رفاه اجتماعی و دولت تدبیر و امید یکی از بهترین روزهای کاری خود می‌دانم، چراکه تلاش همکارانم سبب شد مراکز مثبت زندگی برای کمک به همنوعان در سراسر ایران در راستای ارتقای سطح رفاه در جامعه به کار گرفته شوند.

وی با بیان اینکه مراکز مثبت زندگی به عنوان بازوان تخصصی واکنش سریع بهزیستی برای ارائه خدمات تخصصی است، گفت: امروز دو هزار و ۴۰۰ مرکز به وسیله ۱۱ هزار مددکار، روانشناس و متخصصین آموزش‌دیده  با زبان و فرهنگ بومی خدمات ارائه می‌کنند.

شریعتمداری با اشاره به سرمایه‌گذاری شش هزار میلیارد تومانی مردم در این بخش، اظهار کرد: با برگزاری آزمون تخصصی ۱۱ هزار جوان همراه با  دو هزار مؤسس در مجموعه مراکز مثبت زندگی به کار گرفته شدند و تنها در فعالیت آزمایشی مراکز مثبت زندگی، دو و نیم میلیون بازدید خانگی صورت پذیرفت که تا دو ماه آینده به پنج میلیون بازدید خانه به خانه خواهیم رسید به عبارتی بهزیستی در خانه‌ها خواهد بود.

وی با بیان اینکه با غربالگری‌ها، آموزش‌ها و ... کاهش تولید فقر، محرومیت و معلولیت را در جامعه دنبال می‌کنیم و پیشگیری بهتر از درمان است را در بهزیستی ملکه ذهنمان کرده‌ایم، گفت: فعالیت مراکز خدمات مثبت زندگی در مجموع، ۲۱ میلیون سفر را کاهش داده است.

انتهای پیام
captcha