وقوع انفجار در مسیر زائران امام موسی کاظم (ع) در بغداد
کد خبر: 3958454
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۴

وقوع انفجار در مسیر زائران امام موسی کاظم (ع) در بغداد

رسانه‌های عراقی از وقوع انفجار در نزدیکی پل «الائمه» بغداد و در مسیر زائران امام موسی کاظم (ع) خبر دادند که بر اثر این انفجار، 10 نفر از جمله چند زن زخمی شدند و بنا بر اعلام برخی منابع خبری شماری نیز شهید شده‌اند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «السومریه نیوز»، یک منبع امنیتی در گفت‌وگو با این رسانه خبری اعلام کرد که بر اثر انفجار یک نارنجک دستی که شامگاه دوشنبه در نزدیکی پل «الأئمه» در مسیر زائران امام موسی کاظم(ع) رخ داد، 10 نفر زخمی شدند.

این منبع اعلام کرد که نیروهای امنیتی، يك نفر كه مشکوک به پرتاب این نارنجک دستی بود، را بازداشت کردند.

همچنین، یک منبع امنیتی در گفت‌وگو با وبگاه خبری «المعلومه» عراق اعلام کرد که در مسیر زائران امام موسی بن جعفر (ع) در کاظمیه انفجاری تروریستی رخ داده است.
 
بنابر اعلام این رسانه‌ عراقی، بر اثر انفجار یک نارنجک دستی که زائران کاظمین را در نزدیکی پل «الأئمه» هدف قرار داد، شماری شهید و مجروح شدند.

یک منبع در فرماندهی عملیات بغداد نيز به «الفرات نیوز» خبر داد که این حمله در اطراف «جسر الائمه» (پل الائمه) و در پی پرتاب نارنجک صورت گرفته است.

پایگاه خبری شبکه «العهد» نیز به نقل از یک منبع گزارش داد که در پی این انفجار، هشت نفر مجروح شده‌اند.

در همین راستا، مرکز اطلاع‌رسانی امنیتی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که این انفجار در پی پرتاب یک نارنجک در نزدیکی پل «الائمه» صورت گرفته و طبق گزارش‌های اولیه، به دنبال آن، هشت تن مجروح شده‌اند و کسی به شهادت نرسیده است.

این در حالی است که خبرنگار العالم اعلام کرد که بر اثر  انفجار تروریستی در مسیر زائران کاظمین در پایتخت عراق، شماری شهید و زخمی شدند.

براساس گزارش خبرنگار العالم، یک عامل انتحاری کمربند خود را در مسیر زائران کاظمین در نزدیک پل «الائمه» در بغداد منفجر کرد که در نتیجه آن شماری شهید و مجروح شدند. هنوز آمار دقیق شهدا و مجروحان اعلام نشده است.

این در حالی است که آژانس اطلاعات و تحقیقات فدرال در وزارت کشور عراق عصر امروز دوشنبه از ناکام گذاشتن طرح خطرناک هدف‌گیری زائران کاظمین در بغداد خبر داده بود.

پل الائمه منطقه «الاعظمیه» را در بغداد به کاظمین متصل می‌کند و زائران از آن برای رسیدن به حرم حضرت امام موسی کاظم (ع) استفاده می‌کنند.
انتهای پیام
captcha