تأکید نخست‌وزیر عراق بر اجرای تدابیر امنیتی برای حفاظت از زائران در کاظمین
کد خبر: 3958524
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵

تأکید نخست‌وزیر عراق بر اجرای تدابیر امنیتی برای حفاظت از زائران در کاظمین

نخست‌وزیر عراق طی یک نشست فوق‌العاده برای بررسی حادثه شب گذشته در مسیر زائران امام موسی کاظم(ع) بر اجرای مطمئن تدابیر امنیتی ویژه حفاظت از زائران مرقد امام موسی بن جعفر(ع) تاکید کرد.

 به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری موازین نیوز، دفتر اطلاع رسانی نخست‌وزیر عراق اعلام کرد که به دنبال انفجار شب گذشته در مسیر زائران امام موسی کاظم(ع) در شمال بغداد، نشست فوق‌العاده‌ای سحرگاه امروز، 19 اسفند در مقر فرماندهی عملیات بغداد برگزار شد.

در بیانیه این دفتر آمده است: مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق با حضور در مقر فرماندهی عملیات بغداد، ریاست نشست بررسی انفجار الکاظمیه را برعهده داشت و وزیر کشور، جانشین فرمانده عملیات مشترک، فرمانده عملیات بغداد و شماری از فرماندهان امنیتی و افسران دستگاه‌های نظامی و امنیتی حضور داشتند.
بر اساس این بیانیه، فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، ضمن پیگیری روند اجرای تدابیر امنیتی اتخاذ شده برای تأمین امنیت زائران در سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) در جریان جزئیات مربوط به انفجار یک نارنجک در سطل زباله در مسیر تردد زائران در منطقه الکاظمیه قرار گرفت.

بر اساس این بیانیه نخست‌وزیر عراق همچنین اجرای برنامه‌ها و وظایف تعیین شده به نیروهای امنیتی برای اطمینان از امنیت زائران را دنبال كرد و دستور داد كه برای اطمینان بخشی نسبت به برگزاری امن مراسم سالروز شهادت امام موسی بن جعفر(ع) و تسهیل در ایاب و ذهاب زائران مرقد شریف آن حضرت در کاظمین، بیشترین توجه و آمادگی را داشته باشند و همه فعالیت‌ها و خدمات مربوط به این مناسبت در بغداد به درستی انجام شود.

شامگاه دوشنبه در نزدیکی پل الائمه در شمال بغداد بر اثر انفجار نارنجکی که در یک سطل زباله انداخته شده بود، هشت زائر عراقی زخمی شدند.

سازمان اطلاعات در وزارت کشور عراق هم روز دوشنبه از ناکام ماندن یک نقشه تروریستی خطرناک علیه زائران در بغداد خبر داد.

این نهاد اعلام کرد که یک باند تروریستی مرکب از سه تروریست را که برای انجام یک عملیات تروریستی انتحاری علیه زائران امام موسی کاظم(ع) آماده می شدند، شناسایی و دستگیر کرده است.

در این ایام شهادت امام موسی کاظم(ع) مسیرهای منتهی به کاظمین در شمال بغداد مملو از جمعیت زائرانی است که به رغم شیوع کرونا و محدودیت‌های تعیین شده توسط دولت عراق به عشق باب الحوائج و با شکوه هر ساله عازم حرم این امام همام می‌شوند.

انتهای پیام
captcha