تلاش شاگرد شعیشع برای احیای میراث قرائت و ابتهال در مصر
کد خبر: 3958635
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱

تلاش شاگرد شعیشع برای احیای میراث قرائت و ابتهال در مصر

«محمد اکمل» قاری جوان مصری است که با صوت زیبا و دلنشین خود توانسته است میراث گرانبهای استاد شعیشع در قرائت قرآن و ابتهال را زنده نگه دارد.

به گزارش ایکنا به نقل از الیوم السابع، «محمد اکمل» در یک خانواده قرآنی در روستای القیطون در استان الدقهلیه مصر متولد شد و قرآن کریم با دل و جان او در هم آمیخت. او صوت زیبا را از پدرش که قاری قرآن بود به ارث برده و پدرش نقش مهمی در قاری شدن و شهرت او در کشورهای عربی به عنوان قاری قرآن داشته است.
 
محمد جوایز بسیاری در مسابقات قرائت قرآن کسب کرده و به رتبه نخست در مسابقه قرائت قرآن سال 2010 ریاست جمهوری مصر دست یافته است.
 
این قاری جوان مصری می‌گوید که پدرش او را در 4 سالگی برای حفظ قرآن به مکتبخانه روستا فرستاد و او در سن 13 سالگی قرآن را به طور کامل حفظ کرد. او سپس به الازهر رفت و با قرائت قرآن در مراسم عزاداری پدربزرگ خود در روستایش به عنوان قاری قرآن مشهور شد.
 
وی الگوی خود در ابتهال دینی را شیخ نصرالدین طوبار و در قرائت قرآن، شیخ مصطفی اسماعیل و شیخ عبدالصمد الزناتی می‌داند. او در مسابقات شیخ عبدالفتاح الطاروتی در سال 2009 شرکت کرد و رتبه دوم این مسابقات را کسب کرد.
 
محمد اکمل سپس از سوی وزارت اوقاف نزد شیخ ابوالعینین شعیشع، قاری برجسته مصری رفت و سه روز در منزل ایشان به تمرین قرائت قرآن پرداخت تا در مسابقات ریاست جمهوری مصر بتواند در مقابل حسنی مبارک، رئیس جمهور وقت مصر صوتی زیبا ارائه دهد. او همچنین به عضویت گروه تواشیح استان الشرقیه مصر نیز درآمد.
 
این قاری جوان مصری آرزو دارد که بتواند قاری رادیو قرآن مصر شود تا صوت او به گوش همه مردم جهان برسد و موجب هدایت انسان‌ها شود.
 
احیای میراث قرائت قرآن و ابتهال در الشرقیه مصر توسط شاگرد استاد شعیشع
 
احیای میراث قرائت قرآن و ابتهال در الشرقیه مصر توسط شاگرد استاد شعیشع
انتهای پیام
captcha