رتبه برتر نهاجا و نزاجا در نتایج تیمی مسابقات قرآن آجا و دریافت درفش قرآنی
کد خبر: 3958818
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶

رتبه برتر نهاجا و نزاجا در نتایج تیمی مسابقات قرآن آجا و دریافت درفش قرآنی

در مجموع نتایج تیمی مسابقات کارکنان پایور، وظیفه و دانشجویان دانشگاه‌های ارتش و همچنین بانوان شاغل و خانواده‌های آجا، نیروی زمینی و نیروی هوایی ارتش جمهوی اسلامی ایران توانستند رتبه‌های برتر را کسب کنند و موفق به دریافت درفش قرآنی شدند.

به گزارش خبرنگار ایکنا، آیین اختتامیه چهلمین دوره مسابقات قرآن کارکنان پایور و وظیفه و نوزدهمین دوره مسابقات قرآن دانشجویان دانشگاه‌های آجا، امروز، 20 اسفندماه با حضور حجت‌الاسلام عباس محمدحسنی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران، سرهنگ مهدی میدانی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش و سایر فرماندهان و رؤسا و مدیران مرکز قرآن، عترت و نماز نیروهای دریایی، زمینی، هوایی، پدافند هوایی و ستاد آجا برگزار شد و همزمان به صورت زنده از صفحه ارتش در صفحه مجازی پخش شد.

تلاوت آغازین این مراسم با قرائت ناوبان یکم محمدرضا احدی، حائز رتبه نخست این دوره از مسابقات در رشته قرائت تحقیق همراه بود و سپس سرهنگ مهدی میدانی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش به ارائه گزارش از روند این دوره از مسابقات پرداخت.

وی با اشاره به اینکه این دوره از مسابقات به میزبانی نیروی دریایی به مدت چهار روز و با حضور داوارن بین‌المللی و ملی و هم حضور ناظر ستاد عالی مسابقات برگزار شد، گفت: چهلمین دوره مسابقات در اولین سال استقلال اداره قرآن، عترت و نماز برگزار شد که امیدواریم با تدابیر و حمایت‌های رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش و همچنین فرماندهان، شاهد پرورش حافظان و قاریان در سطح نیرو باشیم و بتوانیم در سال آینده تعداد حافظان را به بیش از 28 هزار نفر در سطح ادارات پنچگانه ارتش برسانیم.

فوری//نخبگان مسئول جلوگیری از تحریف معنوی قرآن هستند/ رتبه نخست نزاجا در نتایج تیمی و دریافت درفش قرآنی

میدانی با اشاره به اینکه در زمان شیوع ویروس کرونا، ارتش فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی خود را بدون تعطیلی و با کوچ از فضای حقیقی به فضای مجازی با قوت ادامه داد، افزود: در این بین شاهد نوآوری در فعالیت‌های این حوزه و همچنین استقبال مخاطبان بودیم.

وی ادامه داد: امسال برای نخستین بار است که مسابقات با عنوان یادواره شهدای ارتش جمهوری اسلامی برگزار می‌شود. از سوی نیروی دریایی نیز نمایشگاه شهدای ارتش در حاشیه این مسابقات برپا شد.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش با اشاره به افتخارآفرینی ارتش در سه سال متوالی بین نهادهای برگزارکننده مسابقات قرآن از حیث نظم و دقت، گفت: امیدوارم امسال نیز موفق به کسب این رتبه شویم. همچنین در این دوره از مسابقات دو رشته حفظ یک و سه جزء به منظور ایجاد انگیزه میان علاقه‌مندان به عرصه حفظ قرآن و از سوی دیگر تحقق سهم ارتش در فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن، در نظر گرفته شد.

وی با تأکید بر اینکه بیش از 80 درصد از داوران و شرکت‌‌کنندگان در این دوره از مسابقات از جوانان بودند، اظهار کرد: طی تدابیر نوآورانه اندیشیده شده در این دوره از مسابقات، درفش قرآنی برای نیروی‌های برتر در مقطع کارکنان پایور، وظیفه، خانواده‌ها و دانشجویان در نظر گرفته شده است که به نیروهای برتر اهدا می‌شود. در کنار این درفش، پیوست فرهنگی نیز در نظر گرفته شده است و تا سال آینده و زمان برگزاری مسابقات، می‌توان از آن بهره‌مند شد.

در ادامه این مراسم، نتایج تیمی این دوره از مسابقات اعلام شد. در بخش کارکنان پایور و همچنین بانوان شاغل و خانواده‌ها نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با کسب 1040 امتیاز حائز رتبه برتر، در بخش کارکنان وظیفه، نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با کسب 930 امتیاز حائز رتبه برتر، در بخش دانشجویان دانشگاه‌های آجا نیز نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی با کسب 565 امتیاز حائز رتبه برتر و در مجموع نتایج تیمی نیز نیروی زمینی در سه مقطع با کسب 2230 امتیاز حائز مقام اول و نیروی هوایی با کسب 1585 امتیاز، حائز مقام دوم و ستاد آجا با کسب 1360 امتیاز حائز مقام سوم و نیروی دریایی و پدافند هوایی ارتش نیز به صورت مشترک با کسب 1085 امتیاز حائز رتبه چهارم شدند.

فوری//نخبگان مسئول جلوگیری از تحریف معنوی قرآن هستند/ رتبه نخست نزاجا در نتایج تیمی و دریافت درفش قرآنی

بخش دیگر این مراسم همسرایی گروه تواشیح نور تهران، حائز رتبه نخست مسابقات کشوری سازمان اوقاف و امور خیریه بود. در ادامه حجت‌الاسلام عباس محمدحسنی، رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران به سخنرانی پرداخت.

وی ضمن تبریک اعیاد پیش‌رو و تشکر از میزبانی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران از این دوره از رقابت‌ها، اظهار کرد: حال و هوای قرآنی ارتش نسبت به گذشته دلپذیرتر شده است. ارتش 40 سال ثابت کرده است که ارتش قرآنیست و چهلمین سال هم نفس با انقلاب، ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز قرآنی شدن خود را آغاز کرده است. چنانکه برگزاری چهل دوره مسابقات قرآن کارکنان پایور و وظیفه این موضوع را حکایت دارد.

وی با تأکید بر اینکه ارتش ایران، ارتش برگرفته شده از قرآن و اهل‌بیت(ع) است، تصریح کرد: تمام موفقیت‌ها در ارتش به برکت قرآن است، زیرا ارتش به برکات قرآنی شدن ایمان آورده است و هیچ هنگام نیز در این زمینه کم نمی‌گذارد.

رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اعطای درفش قرآنی به نیروی برتر در رقابت‌ها، اظهار کرد: این ایده را از رقابت‌های لیگ تیم‌های فوتبال گرفته‌ایم و در نظر داشتیم تا جام و یا درفش قرآنی را ایجاد کنیم و به یگانی که در مسابقات قرآن حائز برتر شده است اهدا کنیم.

فوری//نخبگان مسئول جلوگیری از تحریف معنوی قرآن هستند/ رتبه نخست نزاجا در نتایج تیمی و دریافت درفش قرآنی

محمدحسنی به تحرکات دشمنان با عنوان هجمه‌ها و جریانات استشراقات اروپایی و امریکایی علیه قرآن کریم اشاره کرد و گفت: جریانی در اروپا و امریکا با عنوان استشراق به وجود آمد، استشراق یعنی شرق‌شناسی، یعنی آمده‌اند ما را شناسایی کنند، اخلاقیات ملت‌های شرق‌نشین را شناسایی کنند و ویژگی مناطق مسلمان‌نشین را با فرهنگ‌های مربوط به مسلمانان شرقی را شناسایی می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه مستشرقان در اروپا و امریکا به دنبال تأثیرگذاری در سرنوشت ما هستند، تصریح کرد: تا 15 سال پیش حدود 14 هزار نفر از دانشجویان را برای جریان استشراق و شناخت فرهنگ قرآنی شرق و مردم شرق، بورسیه کردند و هزینه کردند تا در این زمینه طرح‌ها و ایده‌ها را ارائه کنند تا ببیند چگونه می‌توانند مردم مسلمان را در بند بکشند. تا کنون سه کار خطرناک از سوی استشراقات اروپایی و امریکایی انجام شده است؛ یکی تألیف دو دایرةالمعارف قرآنی از سوی مسیحی‌ها با هدف پلورالیزم کردن جامعه مسلمان و سکولاریسم سیاسی جامعه اسلامی شرق‌نشین و  آخرین کاری که توطئه خطرناکی است. تفسیر 7 جلدی تفسیر معاصرانه با رویکرد غیرشیعی است که جلد اول آن تحت نظارت آقای سیدحسین نصر، به فارسی ترجمه شد که اهداف ضد قرآنی دارد.

رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه نباید تنها به دنبال صحیح و زیبا خواند قرآن باشیم، اظهار کرد: باید فکری برای خنثی کردن جریان‌های علیه قرآن داشته باشیم. بنابراین ادارات قرآن، عترت و نماز باید نسبت به این توطئه‌ها برنامه‌ریزی داشته باشند و این مورد را در دستور کار قرار دهند.

وی ادامه داد: خوشبختانه مرکز تخصصی علوم قرآنی حوزه علمیه قم درباره دو دایرةالمعارف اقداماتی انجام داد و درباره تفسیر 7 جلدی معاصرانه به تازگی این مؤسسه وارد میدان عمل شده است، اما بحث این است که جامعه باید با این جریان‌ها آشنایی کامل پیدا کند تا نسبت به آن موضع‌گیری صحیحی داشته باشد. این تفاسیر با هدف مسیحی کردن جامعه ما نگاشته شده است و مسئولیت جلوگیری از تحریف معنوی قرآن، برعهده جامعه اسلامی و جامعه نخبگانی قرآنی و در خط مقدم آنها، حوزه‌های علمیه است که هم حواسشان جمع است و امیدواریم خداوند به همه ما توفیق دهد همانطور که در جنگ سخت علیه قرآن از جان می‌گذریم، در جنگ استشراق علیه قرآن بتوانیم به وظیفه خود عمل کنیم.

رتبه برتر نهاجا و نزاجا در نتایج تیمی مسابقات قرآن آجا و دریافت درفش قرآنی

حسن ختام این آیین‌، تقدیر از ناوبان یکم محمدرضا احدی، حائز رتبه نخست این دوره از مسابقات در رشته قرائت تحقیق به صورت نمادین و همچنین اعطای درفش قرآنی به امیر سرتیپ کیومرث حیدری به دلیل کسب رتبه نخست در مجموع امتیازات تیمی، امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی، جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش دلیل کسب رتبه دومی در مجموع امتیازات تیمی بود. همچنین طی این مراسم از دریادار کاویانی، جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش به دلیل میزبانی این دوره از رقابت‌ها، حجت الاسلام محمد مظفری‌نژاد، رئیس اداره عقیدتی ـ سیاسی نیروی دریایی ارتش، سیدمحسن مصطفوی زاده، رئیس مرکز قرآن، عترت و نماز نهاجا، سرهنگ رضا اژدر، رئیس مرکز قرآن، عترت ونماز ستاد آجا و حجت‌الاسلم محمدباقر روشندل، رئیس عقیدتی سیاسی نیروی پدافند هوایی آجا، امیر سریتیپ دوم سیدحسن جعفری، معاون هماهنگ کننده عقدیتی سیاسی پدافند آجا، حجت‌الاسلام حسین دنیادیده، رئیس مرکز قرآن و عترت اداره عقیدتی ـ سیاسی پدافند آجا و همچنین از  امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد، فرمانده قرارگاه پدافند هوایی به عنوان برگزاری نمایش‌واره «کوچه‌های بنی هاشم» همزمان با ایام فاطمیه در شهرک شهیدبهشتی قصر فیروزه دو از سوی پدافند هوایی با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha