رهبر انصارالله: القاعده و داعش در راستای منافع آمریکا و اسرائیل، جهان عرب را نابود می‌کنند
کد خبر: 3958986
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۳

رهبر انصارالله: القاعده و داعش در راستای منافع آمریکا و اسرائیل، جهان عرب را نابود می‌کنند

رهبر جنبش انصارالله یمن با بیان اینکه تکفیری‌ها ساخته و پرداخته آمریکا برای اجرای طرح هژمونی این کشور بر منطقه هستند، اظهار کرد که ایالات متحده و عناصر تکفیری برای تسلط بر جهان عرب طرح مشترک دارند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از المسیره، «سید عبدالملک الحوثی»، رهبر جنبش انصارالله امروز در سخنانی اعلام کرد که تکفیری‌ها ساخته و پرداخته آمریکا جهت تحقق اهداف این کشور برای سیطره بر منطقه هستند و با تغییر جهت قطب‌‎نمای خصومت به داخل امت اسلامی در راستای تأمین منافع دشمن صهیونیست عمل می‌کنند.

سیدعبدالملک الحوثی تصریح کرد: عناصر القاعده و تکفیری‌ جهان عرب را نابود می‌کنند و ابزاری اصلی اجرای سناریوی آمریکا و غرب و اسرائیل به شمار می‌روند.

رهبر جنبش انصارالله یمن گفت که تکفیری‌ها ساخته و پرداخته آمریکا هستند و ایالات متحده و عناصر تکفیری طرحی مشترک برای تسلط بر جهان عرب دارند. 

وی افزود: آمریکا تلاش کرده تا اقتصاد یمن را تحت کنترل خود در بیاورد و با تکیه بر وام‌های خارجی سنگین، این کشور را نابود کند که این در سیاست‌های اقتصادی نظام سرمایه‌داری آمریکا مشخص است.

رهبر جنبش انصارالله یمن تأکید کرد که آمریکایی‌ها تلاش کردند تا با ارائه مفاهیم ضد دینی، اشغالگری خود در منطقه را توجیه کنند؛ تا جایی که به محاربه با قرآن و حذف متون آن در مدارس و مراکز آموزشی اقدام کردند.

وی گفت که آمریکایی‌ها تلاش کردند بر گفتمان دینی و مساجد مسلط شوند، اما برای جایگزینی همزیستی در امت ما هیچ تلاشی نکردند.

رهبرانصارالله با تأکید بر اینکه موقعیت استراتژیک یمن و ثروت‌هایش باعث شد تا آمریکایی‌ها یمن را در رأس سناریوهای خود در منطقه قرار دهند، تصریح کرد: حملات آمریکایی‌ها به سرزمین ما خطرناک، فراگیر و همه‌جانبه است.

سید‌عبدالملک الحوثی تصریح کرد: آمریکایی‌ها عملیات سیاسی در یمن را که باعث بحرانی شدن وضعیت این کشور شده است، مدیریت کردند.

سید‌عبدالملک الحوثی عنوان کرد: القاعده در ایران، سوریه، عراق، لبنان، یمن، خلیج فارس، مصر، آفریقا و اروپا مرتکب جنایات می‌شوند، اما رژیم صهیونیستی از این جنایات مستثنی است.

رهبر انصارالله با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها توانمندی‌های پدافند هوایی و نیروی دریایی ارتش یمن را برای از بین بردن قدرت رویارویی آنها نابود کردند، افزود: آمریکایی‌ها برای نابودی توانمندی‌های موشکی یمن از جمله موشک‌های دور برد برنامه‌ریزی کرده بودند.

سید الحوثی گفت: آمریکایی‌ها به دنبال اهداف توسعه‌طلبانه خود در یمن هستند تا با هدف سیطره نظامی بر یمن، پایگاه‌های خود را در این کشور افزایش دهند.

وی با اشاره به تحولات و درگیری‌های مأرب اعلام کرد که دشمن عملیات نظامی خود به سمت صنعاء، البیضا و الجوف را از مأرب که برای آنها یکی از محورهای اصلی نظامی بود، آغاز کرد.

انتهای پیام
captcha