مقاومت در برابر تجاوز ائتلاف سعودی واجب دینی و شرعی است
کد خبر: 4006185
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۲
عبدالمالک حوثی در سالروز تولد پیامبر اسلام(ص):

مقاومت در برابر تجاوز ائتلاف سعودی واجب دینی و شرعی است

عبدالمالک حوثی در سخنرانی خود در مراسم جشنواره حضور میلیونی یمن در سالروز ولادت پیامبر اعظم(ع) با درود به مردم یمن و تقدیر از جهاد و مقاومت آن‌ها در برابر تجاوز ائتلاف سعودی این مقاومت را یک واجب دینی و شرعی دانست که قابل‌مذاکره نخواهد بود.

 به گزارش ایکنا به نقل از المسیره، عبدالمالک حوثی ابتدا سخنان خود را با درود به مردم یمن آغاز کرد و مردم یمن را نوادگان انصار و سرزمین یمن را سرزمین ایمان توصیف کرد و تصریح کرد که مردم یمن این روز مراسم را با عشق، افتخار، قدردانی و احترام به دوستی خاتم‌الانبیا و در تأیید مجدد وفاداری خود به ایشان جشن می‌گیرند. مردم یمن از سیره رسول خدا الهام گرفته و رهنمودهای او را که از آگاهی کامل سرچشمه گرفته در چارچوب عملی و رهایی از سلطه استکبار بکار می‌گیرند. وی افزود پیروی واقعی از رسول خدا (صلی‌الله علیه و آله و سلم) در اصول عمده و تعهدات عملی در امور کوچک و بزرگ است.

رهبر انصارالله یمن سپس به خطاب قرآن درباره تاریخ انبیا و به ویژه پیامبر اسلام(ص) پرداخت و تصریح کرد که آنچه در قرآن کریم از فساد بنی‌اسرائیل سخن به میان آمده است امروزه در رژیم صهیونیستی نمود یافته است. وی افزود پیامبر(ص) با وجود توطئه‌های مختلف همچنان جهاد خود را ادامه و داد و با تمام چالش‌های موجود در صدر اسلام مقابله کرد چرا که مصمم بود که راه جهاد را در راه خدا ادامه دهد. وی همچنین به مشکلاتی که افراد سست ایمان، منافقان، بادیه‌نشینان و اشرافی اشاره کرد که در صدر اسلام با ضعف یا نفاق خود و یا با بذل اموال فراوان سعی در مقابله با اسلام داشتند و در نهایت همه مغلوب پیامبر اسلام(ص) شدند و حرکت اسلام متوقف نشد و در نهایت پیروزی الهی نصیب آن‌ها شد.

عبدالمالک حوثی سپس به مسئله فلسطین پرداخت و تأکید کرد که ما به دلیل مبادی ایمانی و اصول خود را در کنار مردم فلسطین هستیم تا سرزمین خود و اماکن مقدس آن را باز پس بگیرند.

وی تصریح کرد که هرگونه تعرضی به قدس شریف همان‌طور که سید حسن نصرالله پیش‌تر تأکید کرده بود، به جنگی منطقه‌ای منجر می‌شود. وی درباره تجاوز ائتلاف متجاوز به رهبری عربستان سعودی نیز تأکید کرد که مقاومت با تمام قوا در برابر تجاوز سعودی واجبی دینی است و از راه این مقاومت است که می‌توانیم سرزمین و آزادی خود را بازگردانده و دین و مقدسات خود را حفظ کنیم. وی تأکید کرد که دستیابی به آزادی و استقلال بر اساس هویت دینی ما یک هدف مقدس است که بر اساس اصل توحید ما برای خدا و کفر به طاغوت بنا شده است. تلاش برای دستیابی به آزادی و استقلال جهاد مقدسی است در راه خدا و هرگز در معرض مذاکره نخواهد بود.

انتهای پیام
captcha