هشدار فعالان فلسطینی درباره تخریب محله مجاور مسجدالاقصی
کد خبر: 3959434
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲

هشدار فعالان فلسطینی درباره تخریب محله مجاور مسجدالاقصی

فعالان فلسطینی هشدار دادند رژیم صهیونیستی با هدف یهودی سازی کامل قدس درصدد تخریب محله البستان در مجاورت مسجدالاقصی و آواره ساختن صدها نفر از اهالی آنجاست.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری عربی21، کمیته دفاع از محله‌های البستان و سلوان در قدس اشغالی اعلام کرد که شهرداری رژیم اشغالگر همه توافق‌نامه‌های منعقد شده با ساکنان فلسطینی محله مجاور مسجدالاقصی را لغو کرده و برنامه‌هایی را که به عنوان جایگزینی برای تخریب خانه‌های آنها ارائه شده بود، رد کرد.

طبق گزارش رسانه‌های فلسطینی پیش بینی می‌شود که رژیم اشغالگر صهیونیستی در مقطع پیش رو با انجام عملیات تخریب ده‌ها خانه در محله البستان، مرتکب فاجعه‌ای در آنجا شود.

سالهاست که شهرداری رژیم اشغالگر به دنبال تخریب صدها واحد مسکونی در محله البستان بوده تا آنجا را در راستای پروژه‌ها و طرح‌های یهودی‌سازی قدس به «باغ توراتی» تبدیل کند، اما این طرح تحت فشار مردمی و تحرکات قانونی چندین بار به تعویق افتاده است.

فخری ابودیاب، عضو کمیته دفاع از محله‌های البستان و سلوان گفت که شهرداری رژیم صهیونیستی برای تخریب محله البستان در مجاورت مسجدالاقصی تصمیم جدی دارد و همه توافق‌ها و برنامه‌ها را نادیده گرفته است.

وی افزود: تعداد خانه‌هایی که اسرائیل تصمیم به تخریب آن دارد به یکصد باب منزل می‌رسد چیزی که برای ساکنان این محله که دیرزمانی است در آنجا زندگی می‌کنند، فاجعه بار خواهد بود.

ابودیاب تصریح کرد: شهرداری رژیم اشغالگر به اطلاع کمیته دفاع از محله البستان رسانده که همه توافق‌ها را لغو کرده و با برنامه‌های مهندسی شده که از ساکنان آنجا به عنوان طرح جایگزین طلب کرده بود، مخالف است.

این فعال فلسطینی گفت با توجه به حکم دادگاه رژیم اشغالگر در رد تعلیق تخریب محله البستان، ساکنان آنجا هر لحظه منتظر سر رسیدن نظامیان صهیونیست برای آغاز تخریب خانه‌هایشان هستند.

وی افزود: این مرحله پیشینه خطرناکی در تاریخ بیت المقدس و آغاز تخریب گسترده کل محله‌ها وآواره ساختن اهالی آن با هدف تخلیه شهر از ساکنان اصلی آن است.

ابودیاب گفت: تخریب محله البستان عواقب و خطرات بزرگی برای اهالی قدس به دنبال خواهد داشت، به طوری که سایر محله‌ها نیز با هدف حمله به مسجدالاقصی تخریب خواهد شد.

عضو کمیته دفاع از البستان بر مقابله اهالی قدس با این توطئه‌ها تأکید کرد و گفت: ما حضور و مقاومت خود را در چادرهای تحصنی که ساکنان قدس برای رویارویی با طرح تخریب قدس برپا کرده‌اند، تقویت می‌کنیم و با رجوع به نهادهای حقوقی و بین‌المللی برای حفاظت از خانه‌هایمان تلاش خواهیم کرد.

ابودیاب از جامعه بین‌الملل و نهادهای حقوق بشری و دیپلمات‌ها و گروه‌های فلسطینی خواست بی معطلی برای مقابله با رژیم صهیونیستی با هدف توقف تخریب خانه‌های محله البستان و آواره کردن اهالی آنجا اقدام کند.

ماجرای محله البستان به سال 2004 برمی‌گردد، زمانی که شهرداری رژیم صهیونیستی تصمیمی برای تخریب کامل این محله به بهانه ساخت بدون مجوز خانه‌های آنجا را صادر و احکام تخریب را به 1550 نفر از ساکنان آنجا ابلاغ کرد؛ این در حالی است که بنا به اعلام مرکز رسانه‌ای فلسطین زمین‌های محله البستان، متعلق به فلسطینی‌ها و یک موقوفه اسلامی است.

انتهای پیام
captcha