فلسطین اقدام غیرقانونی جمهوری چک در قدس اشغالی را محکوم کرد
کد خبر: 3959475
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۴

فلسطین اقدام غیرقانونی جمهوری چک در قدس اشغالی را محکوم کرد

اقدام غیرقانونی جمهوری چک در افتتاح دفتر دیپلماتیک در قدس اشغالی در راستای به رسمیت شناختن این شهر به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، محکومیت فلسطینیان و اتحادیه عرب را به همراه داشته است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روسیا الیوم، تشکیلات خودگردان فلسطین و اتحادیه عرب، افتتاح دفتر دیپلماتیک جمهوری چک در قدس اشغالی را محکوم کرده و آن را مصداق «نقض قوانین بین‌المللی» خواندند.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد که اقدام جمهوری چک در افتتاح دفتر دیپلماتیک در قدس اشغالی «تعرض آشکار به ملت فلسطین و حقوق آنها و نقض صریح قوانین بین‌المللی و مشروعیت بین‌المللی و تصمیمات فلسطینیان» است.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان در ادامه بیانیه خود، دولت چک را مسئول کامل و مستقیم عواقب خطرناک این اقدام غیرقانونی، نه فقط در سطح عملیات سازش، بلکه در سطح روابط فلسطین و عربی و اسلامی دانست.

از سوی دیگر، «احمد ابوالغیط»، دبیرکل اتحادیه عرب ضمن انتقاد از این اقدام غیرقانونی جمهوری چک گفته این کشور با افتتاح دفتر دیپلماتیک خود در قدس اشغالی، با قوانین بین‌المللی و سیاست ثابت اروپا در قبال موضوع فلسطین مخالفت کرده است.

وی تأکید کرد که این اقدام چک، نه تنها هیچ کمکی به برقراری صلح کمکی نمی‌کند، بلکه منجر به نقض حقوق فلسطین در قدس اشغالی می‌شود.

«آندری بابیش»، نخست‌وزیر جمهوری چک، روز پنجشنبه رسماً دفتر دیپلماتیک این کشور را در قدس اشغالی افتتاح کرد.

انتهای پیام
captcha