برگزاری مرحله اول آزمون طرح ساماندهی داوران مسابقات قرآن
کد خبر: 3959524
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶
مهدی قره‌شیخلو خبر داد:

برگزاری مرحله اول آزمون طرح ساماندهی داوران مسابقات قرآن

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه از برگزاری آزمون مرحله اول طرح ساماندهی داوران مسابقات قرآن خبر داد و گفت: این آزمون مجازی امروز، 24 اسفندماه در پنج گروه برپا می‌شود.

مهدی قره شیخلو، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف

مهدی قره‌شیخلو، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به اجرای طرح ساماندهی داوران مسابقات قرآن گفت: مرحله اول آزمون به صورت کتبی امروز، 24 اسفندماه برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه به شرایط کرونایی کشور به این نتیجه رسیدیم تا آزمون مرحله اول را از طریق سامانه‌ برگزار کنیم. بر همین اساس امروز ثبت‌نام‌کنندگان در پنج گروه زمان‌بندی شده، در ساعت مشخصی وارد سامانه خواهند شد و به بسته سؤالاتی که در موضوعات مختلف آماده شده است، پاسخ خواهند داد. عزیزانی که در این مرحله حد نصاب را کسب کنند، می‌توانند در مرحله دوم، که مرحله شبیه‌سازی داوری است و فروردین‌ماه سال 1400 برگزار می‌شود، شرکت کنند.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه به مشارکت بیش از هزار و 600 شرکت‌کننده در این طرح اشاره و تصریح کرد: امیدوارم با اجرایی شدن این طرح و برگزاری مراحل بعدی آزمون که تا خردادماه سال آتی در دو مرحله دیگر ادامه خواهد یافت؛ به نتیجه خوبی برسیم تا پس از آن ساماندهی مقدماتی در حوزه داوری مسابقات قرآن در کشور، اتفاق بیفتد.

قره‌شیخلو بیان کرد: نگاه ما این است که بحث داوری در کشور قانونمند و بر اساس یک نظام علمی طراحی شود. وقتی توان، دانش و مهارت کسانی که می‌خواهند در مسند قضاوت بنشینند، محک خورده باشد با اعتماد به نفس بیشتری به قضاوت می‌پردازند و علاوه بر آن اعتماد و اطمینان شرکت‌کنندگان نیز افزایش پیدا می‌کند. شرکت‌کنندگان وقتی احساس ‌کنند، داورانی هستند که فیلترهای لازم را گذرانده‌اند، بخش عمده‌ای از اعتمادشان جلب می‌شود، ضمن اینکه قدرت اتکایی برای مجریان مسابقات نیز خواهد بود.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در مورد زمان اعلام نتیاج آزمون مرحله اول اظهار کرد: نتایج باید به سرعت اعلام شود، چرا که مرحله دوم، فروردین‌ماه خواهد بود و باید فرصت کافی برای مطالعه جهت حضور در مرحله بعد وجود داشته باشد. البته با توجه به اینکه آزمون به صورت سامانه‌ای برگزار می‌شود، بلافاصله نمره شرکت‌‌کنندگان، مشخص می‌شود اما تا زمان دسته‌بندی و تفکیک، چند روزی طول خواهد کشید. در تلاشیم در اسرع وقت نتایج را اعلام کنیم تا آزمون مرحله شبیه‌سازی داوری چند روز قبل از ماه مبارک رمضان برگزار شود.

قره‌شیخلو در مورد تاریخ برگزاری آزمون مرحله اول گفت: تاریخ ابتدایی این آزمون 14 اسفندماه اعلام شده بود، اما بسیاری از شرکت‌کنندگان تماس گرفته بودند تا فرصت بیشتری برای مطالعه داشته باشند. علاوه بر این، ابتدا قرار بود آزمون به صورت حضوری برگزاری شود، اما با توجه به گسترش شیوع کرونا در برخی استان‌ها، آزمون به صورت غیر حضوری برگزار می‌شود و برای فراهم شدن مقدمات غیر حضوری شدن 10 روز به تعویق افتاد.

انتهای پیام
captcha