سازمان‌های مردم‌نهاد به اقتصاد ما کمک می‌کنند
کد خبر: 3959701
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۷
جاسبی:

سازمان‌های مردم‌نهاد به اقتصاد ما کمک می‌کنند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه دهه چهل از وام بنیاد فرهنگی البرز بهره‌مند شدم، گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توانند به اقتصاد ما کمک کنند، اما بروکراسی خشن و خشکی وجود دارد که مردم نمی‌توانند حضور داشته باشند.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، عبدالله جاسبی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی طی سخنانی در مراسم سالگرد تأسیس و رونمایی از نشان جدید بنیاد فرهنگی البرز گفت: از سازمان اوقاف و امور خیریه تشکر می‌کنم به دلیل انجام کارهای خیر و بزرگداشت کسانی که در این راه قدم گذاشته‌اند. از جمله حسینعلی البرز که بنده افتخار بهره‌مندی از وام ایشان را در اوایل دهه چهل داشته‌ام. بنده آن زمان جزء رتبه‌های اول هنرسرای عالی سابق بودم که بعدا دانشگاه علم و صنعت شد و این وام برای اولین بار بود که اعطا می‌شد. در ساختمانی در خیابان لاله‌زار قدیم رفتم و این وام را دریافت کردم که اثر بسیار خوبی برای من داشت.

وی ادامه داد: ما پس از پیروزی انقلاب اسلامی موفقیت‌های زیادی به دست آوردیم. یکی از آن موفقیت‌های بزرگ ما این بود که پیش از انقلاب نسبت سرانه دانشجو به جمعیت بسیار کم بود. تعداد دانشجویان ما در آستانه پیروزی انقلاب شاید ۱۵۰ هزار نفر کمتر یا بیشتر بود. امروز چهار میلیون دانشجو داریم و کیفیت دانشجویان ما قطعاً از آن موقع بهتر است. دانشگاه‌های ما در بسیاری از شهرهای دورافتاده گسترش پیدا کرده است.

جاسبی تصریح کرد: یکی از دلایل این موفقیت این بود که ما بخشی از بار سنگین آموزش عالی را بر روی دوش مردم قرار دادیم. ما هر جا به مردم مراجعه کردیم، موفقیت‌های بزرگی به دست آوردیم.

این منتخب بنیاد فرهنگی البرز در دهه چهل یادآور شد: دلیل وجود مشکلات فراوان در حوزه اقتصاد این است که کمتر از مردم کمک گرفته‌ایم. ما بیش از ۱۵ هزار سازمان مردم‌نهاد داریم که البته آمارها متفاوت است. این‌ها می‌توانند به اقتصاد ما کمک کنند، اما یک بروکراسی خشن و خشکی حاکم شده که مردم نمی‌توانند حضور داشته باشند. این اقیانوس می‌تواند صدها نفر مثل مرحوم البرز را پای کار بیاورد.

جاسبی اضافه کرد: من این مطلب را در شورای عالی انقلاب فرهنگی هم مطرح کردم. می‌توانستیم از سازمان‌های مردم‌نهاد هزار برابر آن چیزی که الان وجود دارد، بهره ببریم. افرادی حاضرند که بیایند به اقتصاد کمک کنند و سرمایه بیاورند.

وی اظهار کرد: امیدوارم سازمان اوقاف قدم‌های بزرگی در این حوزه بردارد و این حوزه را بیشتر توسعه بدهد تا حداقل بخشی از سازمان‌های مردم‌نهاد را به ویژه در حوزه‌های پیشرفت علم و دانش و مرتفع کردن آسیب‌های اجتماعی جذب و فعال کند.

انتهای پیام
captcha