ممنوعیت پوشش برقع و قوانین جنجالی مقابله با افراط‌گرایی در سریلانکا
کد خبر: 3959806
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷

ممنوعیت پوشش برقع و قوانین جنجالی مقابله با افراط‌گرایی در سریلانکا

قانون مقابله با افراط‌گرایی دینی در سریلانکا و اعطای اختیارات گسترده به دولت برای بازداشت مظنونان به بهانه مبارزه با افراط‌گرایی به اجرا درآمده است.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، دولت سریلانکا اعلام کرده است که در راستای اجرای قانون مبارزه با افراط‌گرایی دینی، تصمیم دارد ممنوعیت پوشش برقع را به اجرا درآورد.
 
گوتابایا راجاپاکسا، رئیس‌جمهور سریلانکا، تصمیم دارد تدابیر دیگری به بهانه این قانون از جمله بازداشت هر شخص مظنونی در جریان درگیری میان ادیان یا نژادهای مختلف یا گسترش احساس خصومت و دشمنی میان جوامع مختلف را به اجرا درآورد.
 
دولت پیشین سریلانکا، زمانی که در برابر حزب راجاپاکسا در انتخابات 2019 شکست خورد، وعده داده بود که قانون تهدید آزادی‌های فردی را لغو کند اما چنین نکرد.
 
راجاپاکسا نیز پس از آنکه دولت را به دست گرفت، اعلام کرد که با افراط‌گرایی دینی مبارزه و تدابیری برای از بین بردن اندیشه افراطی خشونت‌زا اتخاذ خواهد کرد.
 
انفجارهای تروریستی علیه 3 کلیسا و هتل در سال 2019 میلادی که منجر به کشته شدن 279 نفر شد، به دولت سریلانکا بهانه‌ای داد تا با وضع قوانین اضطراری، پوشش برقع را به صورت موقت ممنوع کند.
 
برقع در سریلانکا پوششی شایع نیست، چرا که بیشتر جمعیت این کشور بودایی هستند و فقط 10 درصد آنان یعنی حدود 21 میلیون نفر را مسلمانان تشکیل می‌دهند.
انتهای پیام
captcha