تعطیلی هزار مدرسه اسلامی و ممنوعیت برقع‌ در سریلانکا
کد خبر: 3959432
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۷

تعطیلی هزار مدرسه اسلامی و ممنوعیت برقع‌ در سریلانکا

دولت سریلانکا در تازه‌ترین اقدامات خود علیه جامعه مسلمان این کشور، قصد دارد هزار مدرسه اسلامی را تعطیل و پوشیدن برقع را ممنوع کند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از دپنینسیولاقطر، در تازه‌ترین تصمیم دولت سریلانکا علیه جامعه مسلمانان این کشور پس از سوزاندن اجباری متوفیان مسلمان کرونایی، یک وزیر این کشور امروز (شنبه) اعلام کرد دولت این کشور پوشیدن برقع را ممنوع و بیش از هزار مدرسه اسلامی را تعطیل می‌کند.

«سارات ویراسکرا» وزیر امنیت عمومی سریلانکا در یک کنفرانس خبری گفت که روز جمعه بخشنامه‌ای را برای تأیید ممنوعیت پوشش کامل صورت زنان مسلمان به دلایل امنیتی امضا کرده است.

وی گفت: در روزهای ابتدایی کار ما، زنان و دختران مسلمان هرگز برقع نمی‌پوشیدند. این نشانه افراط‌گرایی مذهبی است که اخیراً به وجود آمده است. ما قطعاً آن را ممنوع خواهیم کرد.

پوشیدن برقع در این کشور با اکثریت بودایی در سال 2019 پس از حمله به چند کلیسا و هتل‌  که منجر به کشته شدن بیش از 250 نفر شد، به طور موقت ممنوع شد.

ویراسکرا گفت که دولت قصد دارد بیش از هزار مدرسه اسلامی مدارس را که به گفته وی سیاست ملی آموزش و پرورش را نقض می‌کنند، تعطیل کند. وی افزود: هیچ کس نمی‌تواند مدرسه‌ای را باز کند و هر آنچه را که می‌خواهد به کودکان آموزش دهد.

اقدامات دولت سریلانکا در زمینه برقع و مدارس اسلامی به دنبال حکمی در سال گذشته انجام می‌شود که مسلمانان را مجبور می‌کرد جسد متوفیان کرونایی را به جای دفن‌کردن بسوزانند. این حکم در اوایل سال جاری و پس از انتقادات سازمان‌های بین‌المللی لغو شد.

انتهای پیام
captcha