لغو ممنوعیت پوشش برقع در سریلانکا
کد خبر: 3960302
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷

لغو ممنوعیت پوشش برقع در سریلانکا

دولت سریلانکا ممنوعیت پوشیدن برقع و نیز فعالیت مدارس اسلامی را ملغی اعلام کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از Ummid، دولت سریلانکا پس از اینکه هفته گذشته دستور ممنوعیت پوشیدن برقع و فعالیت مدارس اسلامی در این کشور را صادر کرده بود، اجرای این حکم را متوقف کرد.

تصمیم دولت سریلانکا درباره ممنوعیت برقع با اعتراضات زیادی از سوی سازمان‌های داخلی و بین‌المللی رو‌به‌رو شده بود که این کار را نقض حقوق اقلیت مسلمان این کشور می‌دانستند.

اظهارات وزیر امنیت داخلی سریلانکا هفته گذشته پس از اینکه برقع را «نشانه افراط‌گرایی مذهبی» خواند و خواستار ممنوعیت فوری آن شد، با انتقادات زیادی مواجه شده بود.

با این همه کِهِیلیا رامبوکوِلا(Keheliya Rambukwella)، سخنگوی دولت سریلانکا در بیانیه‌ای تلویحاً از تصمیم هفته گذشته دولت این کشور دفاع کرد و گفت که این موضوع (ممنوعیت برقع) مسئله‌ای جدی است که بدون اجماع و مشورت با مسلمانان قابل اجرا نیست.

انفجارهای تروریستی علیه ۳ کلیسا و هتل در سال ۲۰۱۹ میلادی که منجر به کشته شدن ۲۷۹ نفر شد، به دولت سریلانکا بهانه‌ای داد تا با وضع قوانین اضطراری، پوشش برقع را به صورت موقت ممنوع کند.

برقع در سریلانکا پوششی شایع نیست، چرا که بیشتر جمعیت این کشور بودایی هستند و فقط ۱۰ درصد آنان یعنی حدود ۲۱ میلیون نفر را مسلمانان تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام
captcha