انتشار کتاب «عاشق فلسطین» با محوریت شهید سلیمانی در لبنان
کد خبر: 3960016
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵

انتشار کتاب «عاشق فلسطین» با محوریت شهید سلیمانی در لبنان

«مرکز مطالعات فلسطین و مسائل استراتژیک» در لبنان به تازگی کتابی با عنوان «عاشق فلسطین» درباره شخصیت و رشادت‌های شهید قاسم سلیمانی منتشر کرده است.

به گزارش ایکنا به نقل از الاخبار، «مرکز مطالعات فلسطین و مسائل استراتژیک» لبنان به مناسبت اولین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، مستنداتی از عراق، فلسطین، لبنان، یمن، سوریه، تونس، مراکش، کویت، اردن و معارضان سعودی درباره این شهید بزرگوار را در قالب کتابی جمع‌آوری کرده است.

این کتاب که با عنوان «قاسم سلیمانی؛ الشخصیة، والدور و الاستراتیجیة»(قاسم سلیمانی؛ شخصیت، نقش و استراتژی) به چاپ رسیده، در پی نشان دادن شخصیت و تصویری از رشادت‌های این فرمانده «عاشق فلسطین» و دلایل محبوب شدن او در محور مقاومت است.

در این کتاب، سخنان و تفریحات رهبران مقاومت در فلسطین و لبنان درباره شهید سلیمانی به‌طور یکسان جمع‌آوری شده است. شخصیت‌هایی که در دوران شهید سلیمانی شاهد اقدامات جهادی او و تأثیر آن در جنگ با رژیم صهیونیستی بوده‌اند.

در این کتاب همچنین به اقدامات شهید سلیمانی در ایجاد تحولات بنیادین که منجر به برهم زدن عملکرد استراتژیک رژیم صهیونیستی شد و مبارزات او علیه نظامیان آمریکایی نیز پرداخته شده است.

این مستندات همچنین به افشای سیاست‌های عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی که سعی در تشکیل ائتلاف عربی ـ عبری دارند نیز اشاره شده است.

از جمله شخصیت‌هایی که از سخنان آنها در تدوین این کتاب استفاده شده، می‌توان به مرحوم انیس النقاش، مروان عبدالعال، ناصر قندیل، شارل ابو نادر، یوسف نصرالله، محمود رعد، شیخ ماهر حمود، عبدالحمید الدشتی، نوری المالکی، بثینه شعبان، زیاد النخاله، معن الجربا، ابراهیم الدیلمی و ... اشاره کرد.
انتهای پیام
captcha