پیوستن پاکستان به مراسم گرامیداشت «روز جهانی مبارزه با اسلام‌هراسی»
کد خبر: 3960464
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۲

پیوستن پاکستان به مراسم گرامیداشت «روز جهانی مبارزه با اسلام‌هراسی»

پاکستان برای گرامیداشت «روز جهانی مبارزه با اسلام‌هراسی» که برای اولین بار در سال جاری همزمان با دومین سالگرد حمله تروریستی 15 مارس 2019 نیوزلند برگزار می‌شود، به سازمان همکاری اسلامی پیوست.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از وبگاه پاکستانی یونا، سازمان همکاری اسلامی امروز (17 مارس) برای اولین بار نشستی تحت عنوان «روز همبستگی جهانی علیه اسلام‌هراسی» را به صورت مجازی در شهر نیویورک برگزار کرد.

پاکستان روز دوشنبه اعلام کرد که به سازمان همکاری اسلامی برای گرامیداشت «روز همبستگی جهانی علیه اسلام‌هراسی» همزمان با دومین سالروز حادثه تروریستی مسجد کرایست‌چرچ نیوزلند پیوست.

در همین ارتباط، وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد که بنا به درخواست عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان، اسلام‌آباد طرحی را برای تعیین 15 مارس هر سال به عنوان روز جهانی مبارزه با اسلام‌هراسی در چهل و هفتمین جلسه شورای وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی که طی روزهای 27 تا 28 نوامبر گذشته در شهر نیامی پایتخت نیجریه برگزار شد، ارائه کرد.

یادآور می‌شود، این نشست همزمان با حادثه تروریستی 15 مارس سال 2019 مسجد شهر کرایست‌چرچ و کشته شدن بیش از 50 نمازگزار و به پیشنهاد ایران و پس از موافقت اعضای سازمان همکاری اسلامی برگزار شد.

در این نشست، علاوه بر کشور‌های اسلامی، تعداد قابل توجهی از کشور‌های غربی نیز مشارکت داشتند.

انتهای پیام
captcha