برگزاری مسابقه بین‌المللی پیام تصویری گفت‌وگوی اسلامی
کد خبر: 3966802
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۳

برگزاری مسابقه بین‌المللی پیام تصویری گفت‌وگوی اسلامی

مرکز «صوت الحکمه» وابسته به سازمان همکاری اسلامی مسابقه‌ای را با مضمون گفت‌وگو و با هدف نشر فرهنگ گفت‌وگوی سازنده برای معرفی و دفاع از اسلام تدارک دیده و از علاقه‌مندان دعوت کرده ویدئوهای کوتاه خود را در این زمینه تا پایان ماه مبارک ارسال کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری بحرین(بنا)، مرکز «صوت الحکمه» وابسته به سازمان همکاری اسلامی از آغاز فراخوان برگزاری سومین دوره مسابقه تولید ویدئوهای کوتاه با عنوان «بالتي هي أحسن» خبر داد که هدف از آن تولید حداقل 1000 پیام تصویری به زبان‌های عربی، انگلیسی و فرانسوی برای مسلمانان است تا در آن توضیح داده شود چگونه به گفت‌وگو ایمان داشته باشند و دعوت به همزیستی کنند.

این مرکز گفت که مسابقه مذکور بخشی از ابتکار عمل آن برای ایجاد فضای بحث و ارائه نظرات و ایده‌ها در مورد بهترین روش گفت‌وگو با دیگران است تا آینده‌ای ساخته شود که عاری از خشونت و افراط‌گرایی و مبتنی بر همزیستی و پذیرش دیگری باشد.

 دوره‌های اول و دوم این نمونه مسابقه که از سوی مرکز صوت الحکمه برگزار می‌شود، مربوط به دو سال گذشته بوده که عنوان دوره اول، «تسامح دین» و دوره دوم آن «مهربان با مؤمنان» بوده است که با استقبال هزاران نفر از کشورهای مختلف دنیا همراه شد و از برندگان آن هم طی مراسمی در مقر سازمان همکاری اسلامی در شهر جده عربستان تقدیر به عمل آمد.

مرکز صوت الحکمه می‌گوید که ایده مسابقه «بالتی هی احسن» بر گفت‌وگو به عنوان یک عنصر اساسی متمرکز است و به موجب آن از مسابقه‌دهندگان خواسته می‌شود پیام‌های ویدئویی کوتاه با مدت زمان نهایتاً یک دقیقه ارسال کنند که در آن آنها به این سؤال پاسخ می‌دهند که «چگونه با دیگری صحبت کنیم؟؛ فرقی نمی‌کند که این دیگری کیست و دلیل اختلاف نظر با او عقیدتی، فکری یا فرهنگی است».
 
مهلت ارائه آثار برای شرکت‌کنندگان در این مسابقه تا پایان ماه مبارک رمضان است و آثاری که بر اساس شروط اعلام شده تهیه شده است، از دهم ماه شوال منتشر می‌شود و اسامی برندگان هم بیستم همان ماه اعلام خواهد شد.

همه اطلاعات درباره مسابقه و ضوابط شرکت در آن در پایگاه اینترنتی sawtalhikma.org به سه زبان عربی، انگلیسی و فرانسوی آمده است.

این مرکز در پایان اعلام کرد که برندگان این مسابقه از طریق قرعه‌کشی از بین همه شرکت‌کنندگان که آثار خود را مطابق با شروط و استاندارهای اعلام شده ارائه داده باشند انتخاب می‌شوند و قرعه‌کشی نیز  در یک مراسم مجازی پخش مستقیم انجام می‌شود و همه می‌توانند لحظه به لحظه آن را دنبال کنند.

عنوان مسابقه بالتی هی احسن از قرآن کریم و به ویژه آیه 125 سوره نحل گرفته شده که در آن خداوند متعال می‌فرماید: «ادْعُ إِلَىٰ سَبِيلِ رَبِّكَ بِالْحِكْمَةِ وَالْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ ۖ وَجَادِلْهُمْ بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ ۚ إِنَّ رَبَّكَ هُوَ أَعْلَمُ بِمَنْ ضَلَّ عَنْ سَبِيلِهِ ۖ وَهُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدِينَ»(ای رسول ما خلق را به حکمت و برهان و موعظه نیکو به راه خدایت دعوت کن و با بهترین طریق با اهل جدل مناظره کن وظیفه تو بیش از این نیست که البته خدای تو عاقبت حال کسانی را که از راه او گمراه شده و آنان را که هدایت یافته‌اند بهتر می‌داند».

این مسابقه تلاش می‌کند که از طریق آن به جوانان بیاموزد که گفت‌وگوی سازنده و بحث آرام همیشه وسیله اصلی تبلیغ، معرفی و دفاع از اسلام بوده است.

انتهای پیام
captcha