تصویب بیش از 100 مصوبه در هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت یزد در سال ۹۹
کد خبر: 3961477
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۷
حجت‌الاسلام مطهریان خبر داد:

تصویب بیش از 100 مصوبه در هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت یزد در سال ۹۹

مدیرعامل اتحادیه موسسات و تشکل‌های قرآن و عترت یزد به ارائه گزارش اجمالی و جامع از اهم فعالیت‌ها و عملکرد اتحادیه در سال ۹۹ پرداخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا مطهریان، مدیرعامل اتحادیه موسسات و تشکل‌های قرآن و عترت یزد در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به برنامه‌های سال گذشته اتحادیه، گفت: در سال ۹۹، چهار مجموعه از ماهنامه الکترونیکی اتحادیه قرآنی استان یزد چاپ و توزیع شد.

وی ادامه داد: برگزاری مجازی یازدهمین همایش بزرگ جامعه قرآنی استان یزد تحت عنوان «قرآن، کتاب انقلاب»، تکمیل پرونده عضویت حدود 30 موسسه در اتحادیه، جلب مساعدت معاونت قرآن و عترت وزات فرهنگ و ارشاد اسلامی از صندوق اتحادیه و انعقاد تفاهم‌نامه با سرپرستی بانک قرض‌الحسنه رسالت استان یزد و ارائه خدمات غیرحضوری به قرآنیان از جمله دیگر برنامه‌های انجام شده در سال گذشته بود.

مطهریان به اعطای 200 فقره تسهیلات قرض‌الحسنه به ارزش 2 میلیارد تومان به جامعه قرآنی استان در ایام کرونایی اشاره کرد و گفت: این تسهیلات با بهره کم(دو تا چهار درصد) ویژه تجهیزات موسسات و یا پرداخت معوقات و... به موسسات متقاضی در سطح استان واریز شد.

وی تصریح کرد: از دیگر برنامه‌ها می‌توان به برگزاری بیش از 100 مسابقه قرآنی در مناسبت‌های مختلف با اهدای بیش از 200 میلیون تومان جایزه نقدی، برگزاری 30 سری از مسابقه شفق در 30 شب ماه مبارک رمضان گذشته، برگزاری 30 سری از مسابقه بیرق در 30 شب ماه محرم و صفر ۹۹، برگزاری 48 سری از مسابقات هفتگی فهم نور، برگزاری مسابقه سقا 2 در عید غدیر، برگزاری مسابقه کتابخوانی و وصیت‌نامه سردار حاج قاسم سلیمانی به مناسبت شهادت سردار دلها و مشارکت اتحادیه قرآنی استان یزد با رادیو یزد جهت ارائه گزارش هفتگی فعالیت‌های قرآنی استان یزد و حضور اتحادیه در جلسات مدیران عامل مراکز استان ها و شرکت در جلسات شورای فرهنگ عمومی استان اشاره کرد.

مطهریان اضافه کرد: همچنین با همکاری موسسات و خانه‌های قرآنی در ایام کرونا، بیش از 200 هزار ماسک، گان و اقلام بهداشتی تهیه، تولید و بسته بندی شد.

وی به پیگیری پروژه بزرگ وقف مشارکتی قرآنی استان یزد اشاره کرد و گفت: در سالی که گذشت جلسات هیئت مدیره به صورت منظم تشکیل می‌شد بطوری که 13 جلسه هیئت مدیره با بیش از 100 مصوبه و اجرایی شدن اکثریت مصوبات برگزار شد.

مدیرعامل اتحادیه قرآنی یزد افزود: برگزاری وبینار مجازی کارگاه آموزش مدیران موسسات قرآنی استان یزد، برگزاری نشست هیئت مدیره اتحادیه با حجت‌الاسلام مهدی اخوان صباغ، رئیس دارالقرآن الکریم کشور، برگزاری نشست مدیرعامل اتحادیه با محمدصالح جوکار، نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی پیرامون مشکلات جامعه قرآنی استان و تصویب نرخنامه فعالیت‌های قرآنی سال 1400و تصویب برنامه و بودجه امسال اتحادیه از دیگر برنامه‌های انجام شده در سال ۹۹ بود.

مطهریان به برگزاری چهار جلسه هیئت امنای وقف مشارکتی قرآنی با حضور آیت‌الله ناصری، امام جمعه یزد و رئیس هیئت امنا، حضور در مجمع عمومی اتحادیه کشوری موسسات و تشکل‌های قرآن و عترت به صورت غیرحضوری و واریز مبلغ یک میلیون تومان به صورت بلاعوض به حساب موسسات عضو اتحادیه به همت اتحادیه کشوری و شورای توسعه فرهنگ قرآنی در سال گذشته اشاره کرد.

انتهای پیام
captcha