نقش مدرسان قرآن در تبیین آرمان‌های قرآنی امام راحل
کد خبر: 4034774
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳
ابوالقاسمی بیان کرد:

نقش مدرسان قرآن در تبیین آرمان‌های قرآنی امام راحل

مدرس و قاری بین‌المللی با بیان اینکه پایه فکری مردم ایران برای پیش‌برد انقلاب اسلامی از جلسات قرآن آغاز شد و این مفاهیم قرآن و حرکت امام حسین‌(ع) بود که با هم آمیخته شد، گفت: نقش جامعه قرآنی کشور تحقق اهداف و مبانی انقلاب در حاکمیت فرهنگی قرآن است.

احمد ابوالقاسمی، مدرس و قاری بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با ایکنا، در رابطه با نقش قرآن در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: قرآن و مبانی آن در تحقق و شکل‌گیری انقلاب اسلامی نقش مهم و اثرگذاری داشته است، چراکه انقلاب اسلامی ایران یک ایدئولوژی و یک مبنای قرآنی داشت.

وی با بیان اینکه جلسات قرآن پیش از پیروزی انقلاب اسلامی بیشتر در خانه‌ها برگزار می‌شد گفت: همین جلسات مردمی در قبل از انقلاب بود که با محوریت قرآن، در طول هفته حداقل یک ساعت تا یک ساعت و نیم مردم را پای رحل قرآن و آموزه‌های آن می‌نشاند، به صورتی که در ابتدای جلسه تلاوت قرآن صورت می‌گرفت و بعد از آن مفاهیم قرآنی آموزش داده می‌شد.

قاری بین‌المللی قرآن کریم افزود: بسیاری از کسانی که انقلاب را در شهرها و شهرستان‌ها راهبری کردند، جلسات قرآنی خانگی داشتند، برهمین اساس پایه فکری مردم ایران برای راه‌اندازی انقلاب اسلامی از همین جلسات شروع شد؛ جلساتی که مفاهیم قرآن و حرکت امام حسین‌(ع) و قیام ایشان را برای مردم تبیین کرد و این دو با هم آمیخته شد.

ابوالقاسمی با اشاره به اینکه جذب افراد به قرآن از وظایف مهم جامعه قرآنی در جهت تبیین مبانی و مفاهیم انقلاب است تصریح کرد: چراکه اساسا سرتاسر آیات الهی قرآن کریم انقلابی است. قرآن می‌خواهد انسان را به راه راست هدایت کند و به دنبال ایجاد تحول و انقلاب در فرد و حرکت در مسیر موفقیت است. 

وی در خصوص وظایف جامعه قرآنی در رساندن اهداف و پیام انقلاب گفت: در این مسیر بزرگترین نقش و هدف جدی جامعه قرآنی کشور به عنوان یک برنامه اصلی تحقق و تجلی اهداف و مبانی انقلاب در حاکمیت فرهنگی قرآن است؛ لذا اگر همه بتوانیم از دنیاطلبی گذشته و به جوهره پاک قرآن دست یابیم قطعا موفق‌تر از امروز خواهیم بود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha