اعلام تدابیر کرونایی در مسجد الحرام برای ماه رمضان
کد خبر: 3961573
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۱

اعلام تدابیر کرونایی در مسجد الحرام برای ماه رمضان

مقامات عربستان تدابیر پیشگیرانه از کرونا برای زائران محدود خانه خدا در ماه رمضان را اعلام کردند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از دنشنال نیوز، مقامات عربستان تدابیر بهداشتی برای نمازگزاران مسجد الحرام در ماه رمضان را اعلام کردند.

بر این اساس، مسجد الحرام 10 بار در روز با استفاده از 60 هزار لیتر مواد ضدعفونی‌کننده پاکسازی می‌شود. همچنین 30 دوربین حرارتی میزان تب زائران خانه خدا در ماه رمضان را اندازه‌گیری می‌کنند.

پس از آنکه حج عمره پس از هفت ماه در ماه اکتبر از سر گرفته شد، زائران مجبور شدند از طریق یک برنامه دولتی برای شرکت در عمره ثبت‌نام کنند. امروز یکشنبه، مقامات مسجدالحرام تدابیر تشدید شده برای ماه رمضان را اعلام کردند.

به گفته این مقامات، رعایت فاصله اجتماعی و ماسک زدن برای زائران الزامی است. مناطق ویژه نماز برای افراد معلول در نظر گرفته شده و غذای آماده افطار به نمازگزارانی که برای نماز مغرب به این مسجد می‌روند ارائه می‌شود.

مقامات سعودی همچنین توزیع بطری آب زمزم میان زوار را از سر می‌گیرند. از سوی دیگر، سازمان امور مساجد عربستان سعودی اعلام کرد که برای اطمینان از رعایت اقدامات ایمنی، بازرسی‌ از مساجد را ادامه خواهد داد. رسانه‌های دولتی گزارش دادند که تا کنون بیش از 167 هزار بازرسی از مساجد انجام شده است.

عربستان سعودی از 531 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا و هفت مورد مرگ در روز یکشنبه خبر داد که در مجموع تعداد فوتی‌های کرونا در این کشور به  6,650 نفر رسیده است.

وزارت بهداشت عربستان اعلام کرد تا کنون بیش از 4 میلیون دوز واکسن کرونا به شهروندان این کشور تزریق شده است.

انتهای پیام
captcha