شیخ احمد الزین مصداق آیه «رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ» بود/ مقاومت فلسطین؛ عامل ناکامی معامله قرن
کد خبر: 3961938
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۲
سيد حسن نصرالله:

شیخ احمد الزین مصداق آیه «رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ» بود/ مقاومت فلسطین؛ عامل ناکامی معامله قرن

دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم یادبود شیخ احمد الزین در لبنان گفت: شیخ احمد الزین انسانی مخلص و مصداق آیه «مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ» بود. او موضع آشکاری در برابر مسائل مختلف می‌گرفت و از هیچ کس هراسی نداشت.

شیخ احمد الزین مصداق آیه «رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ» بودبه گزارش ایکنا؛ به نقل از پخش تلویزیونی شبکه العهد، سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان عصر امروز، 11 فروردین ماه در مراسم یادبود شیخ احمد الزین، عالم اهل سنت لبنان در بیروت ضمن تسلیت درگذشت شیخ احمد الزین به امت اسلام و خانواده ایشان گفت: توجه به شخصیت ایشان نشان می‌دهد وی انسانی متدین صادق، مخلص بود و در همه جوانب زندگی و اجتماعی حضوری فعال داشت و پدر و برادری بزرگ برای انسان‌های زیادی بود، همه حاضران هم بر این مسئله اذعان دارند. او انسانی انقلابی و طرفدار مقاومت بود.

وی افزود: او موضع آشکاری در برابر مسائل مختلف می‌گرفت و از هیچ کس هراسی نداشت و شجاعت در موضع‌گیری دیگر ویژگی‌های ایشان بود و موضعش را در نهایت شجاعت بیان می‌کرد.

سیدحسن نصرالله تصریح کرد: شیخ احمد الزین مصداق آیه «مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا: از ميان مؤمنان مردانى‏ اند كه به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا كردند برخى از آنان به شهادت رسيدند و برخى از آنها در [همين] انتظارند و [هرگز عقيده خود را] تبديل نكردند»(آیه 23 سوره احزاب) بود، صادقانه در مسیر خود پیش رفت و به موضع گیری‌هایش وفادار بود و ایمان داشت.

دبیرکل حزب‌الله لبنان بیان کرد: وی در مسیر مقاومت و وحدت فردی ثابت قدم بود. مسیری که شیخ احمد الزین آغاز کرد مبتنی بر مبنای فکری، علمی و فقهی بود و وی در این مسیر گام برمی‌داشت. او اصول ثابت فلسطین و قدس و ملت فلسطین و سرزمین‌های اشغالی از بحر تا نهر را پیش روی خود گذاشته بود. شیخ احمد مسئله ملت مظلوم و ستمدیده فلسطین را در رأس برنامه خود قرار داده بود.

نصرالله افزود: شیخ احمد مبارزه با پروژه آمریکایی اسرائیلی در منطقه را در برنامه خود قرار داده بود و از آغاز تا پایان با فلسطین و مخالف از بین رفتن آرمان فلسطینیان بود. او در کنار رزمندگان و علما بود و از همه توان خود برای حمایت از محور مقاومت استفاده کرد. شیخ احمد الزین از ابتدا همراه با انقلاب اسلامی ایران بود زیرا این انقلاب در کنار ملت فلسطین بوده است.

وی تأکید کرد: موضع‌گیری درباره مسئله سوریه از نکات دشوار برای شیخ احمد الزین بود و او در این مسیر سختی‌های زیادی را تحمل کرد. وی دریافته بود که هدف اصلی از جنگ‌افروزی در سوریه به خاطر فلسطین است.

دبیرکل حزب الله بیان کرد: شیخ الزین با وجود همه فشارها، اقدامات حکومت بحرین و جنگ علیه مردم یمن را محکوم می‌کرد. وی دروغ بودن ادعاها درباره مذهبی بودن جنگ در یمن را دریافت.

نصرالله ادامه داد: دهه اخیر، دشوارترین دوران در حیات سیاسی شیخ الزین و علمای مقاومت بوده است. در این دوره مواضع شیخ الزین و دیگران بسیار اهمیت داشت. علمایی هستند که در زمان فتنه‌هایی که دولت‌های فتنه‌گر به پا می‌کنند، نقشی تاریخی ایفا می‌کنند. در کشورهای سوریه، یمن، عراق، لبنان و دیگر کشورها تلاش شد که بین شیعیان و اهل سنت اختلاف و فتنه ایجاد کنند. کوشیدند جنگ‌ها را به جنگ مذهبی تبدیل کنند و این بزرگترین خطر بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به جنگ‌های شعله ور در منطقه اشاره کرد و گفت: مسئله مهم در جنگ‌های منطقه آتش بس است اما آتش بس بدون پایان محاصره معنا ندارد، برادران ما در یمن توقف جنگ از نظر انسانی و نظامی را خواستارند.

سیدحسن نصرالله تصریح کرد: پس از گذشت 10 سال از رویدادهای سوریه، حقیقت‌های این جنگ جهانی علیه ملت سوریه،‌ هر روز آشکارتر می‌شود. جنگ علیه یمن هیچ ارتباطی به شیعه و سنی نداشته بلکه تحت اهداف آمریکا و توطئه‌هایش دنبال می‌شود.

دبیرکل حزب‌الله تأکید کرد: نخبگان فرهیخته و برجسته اهل سنت چشم فتنه را در این نبرد، کور کردند. اکنون علیه مردم مظلوم یمن جنگ رسانه‌ای تازه‌ای شروع شده که وانمود می‌کنند عربستان خواستار پایان جنگ است؛ اما انصارالله خودداری می‌کند؛ اما آنچه به یمنی‌ها پیشنهاد شده پایان جنگ نیست بلکه آتش‌بس و ادامه جنگ به شکل محاصره فرودگاه‌ها و بنادر و مرزهاست. این پیشنهاد فریب بزرگی است که حوثی‌ها و علمای یمن و حتی کودکان یمنی را فریب نمی‌دهد. یمنی‌ها در سیاست و مقاومت کارکشته هستند.

نصرالله ادامه داد: مقاومت مردم فلسطین باعث ناکامی معامله قرن و کنار گذاشتن آن شد. معامله قرن به سبب مقاومت فلسطینیان و از بین رفتن یکی از اضلاع آن یعنی ترامپ از بین رفت. ضلع دوم آن نتانیاهو است که گرفتار بحران داخلی است و انتخابات این رژیم آن را نشان داد.

وی گفت: اسرائیلی‌ها از پیشرفت محور مقاومت که در حال قدرتمندتر شدن است ابراز نگرانی می‌کنند. محور مقاومت از بدترین و خطرناک‌ترین مرحله در تاریخ خود عبور کرده و با تلاش جدی و قدرتمند شدن، با تهدیدات مقابله می‌کند. در دوره بایدن تحولات مهمی در عرصه بین‌المللی رخ داده و چین و روسیه در اولویت سیاست آمریکا قرار گرفته‌اند. آنچه که ایران در زیر سخت‌ترین تحریم‌ها و تهدیدات روزانه به جنگ به آن تن نداده، امروز هم به آن تن نخواهد داد.

نصرالله تأکید کرد: آمریکا در مرحله افول است و مشکلات داخلی از جمله اقتصادی و مسئله کرونا را دارد که نشانه ضعف و افول قدرت این کشور است؛ در حالی که مقاومت در منطقه در مرحله صعود است و با قدرت، صداقت و اخلاص پیش رفته و آینده روشنی دارد، اسرائیل نیز در مسیر افول است.

دبیرکل حزب‌الله اظهار کرد: ایران در آستانه عبور از مرحله تحریم‌هاست و این مسئله قدرت این کشور را ثابت کرده است. تأکید آمریکا بر دیپلماسی با ایران نه به دلیل سخاوت اخلاقی از سوی واشنگتن است بلکه دلیل آن قدرت رو به رشد ایران است.

وی خطاب به لبنانی‌ها گفت: ما در مرحله ناامیدی نیستیم و تلاش‌های جدی و جمعی برای همکاری در جهت از بین بردن مشکلات وجود دارد.بیاییم منتظر آمریکا و تحولات جهانی نباشیم و برای حل مشکلات خود گفت‌وگوهای منطقه‌ای و داخلی را آغاز کنیم.

انتهای پیام
captcha