صنعاء: هر 5 ثانیه یک کودک یمنی بر اثر محاصره می‌میرد
کد خبر: 3963593
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹

صنعاء: هر 5 ثانیه یک کودک یمنی بر اثر محاصره می‌میرد

مقامات دولت نجات ملی یمن ادامه محاصره تحمیلی علیه یمن در آستانه ماه مبارک را نشانه تهی بودن قدرت‌های متجاوز آمریکایی ـ سعودی از ارزش‌های انسانی خواندند و اعلام کردند که هر پنج ثانیه یک کودک یمنی بر اثر محاصره می‌میرد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری المحور الیوم، محمد علی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی در یمن در توئیتر گفت: در روز جهانی بهداشت هر پنج ثانیه یک کودک یمنی به دلیل محاصره ظالمانه متجاوزان آمریکایی، انگلیسی، سعودی و اماراتی و متحدانشان می‌میرند.

الحوثی گفت: این امر عبور قدرت‌های متجاوز علیه ملت یمن از همه خطوط قرمز و نقض عمدی قانون و منشور ملل متحد را تأیید می‌کند.

او در توئیتی دیگر گفت: اگر قاتلی دست از قتل بردارد، آیا باید به خاطر اینکه دست از قتل برداشته از او تشکر کرد یا قرار است پاسخگو باشد؟

الحوثی ادامه داد: رژیم‌ها امروز این چنین با کسانی که ملت یمن را کشته یا محاصره کردند؛ یعنی با قدرت‌های متجاوز آمریکا، انگلیس، عربستان سعودی و امارات برخورد می‌کنند و به جای اینکه آنها را مجازات یا محکوم کنند از اینکه اجازه ورود کشتی‌ها را برای نجات بیمارستان‌ها بدهند از  آنها متشکر خواهند بود.

محمد عبدالسلام، رئیس هیئت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن نیز گفت که ادامه محاصره نیروهای متجاوز با حلول ماه مبارک رمضان نشانه تهی بودن آنها از همه ارزش‌های انسانی است.

وی ادامه داد: در مقابل تداوم تجاوزات و محاصره، مردم یمن به یاری خدا به ادامه مقابله ادامه می‌دهند و از حق زندگی در آزادی، عزت و حاکمیت دفاع می‌کنند.

انتهای پیام
captcha