آغاز تظاهرات «جمعه خشم» در بحرین + عکس
کد خبر: 3962105
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۸

آغاز تظاهرات «جمعه خشم» در بحرین + عکس

تظاهرات جمعه خشم اسرای در بند رژیم بحرین، بعدازظهر امروز، 13 فروردین‌ماه، در مقابل منزل سفیر آمریکا در منامه آغاز شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از العالم، شرکت‌کنندگان در این تظاهرات مسالمت‌آمیز، آزادی زندانیان سیاسی را خواستار شده و ادامه بازداشت آنان را محکوم کردند.

تظاهرکنندگان همچنین، آزادی زندانیان سیاسی با توجه به شیوع ویروس کرونا در زندان‌های آل‌خلیفه را ضروری دانستند.

این در حالی است که پیش از این، علمای بحرین در اطلاعیه‌ای از عموم مردم خواسته بودند که در تظاهرات مسالمت‌آمیز امروز شرکت و یکپارچه از خانواده‌های اسیران حمایت کنند.

در همین حال فعالان بحرینی به منظور اعلام همبستگی با زندانیان سیاسی و تأکید بر حق آنان برای آزادی فوری هشتگ #جمعة_غضب_الأسری (جمعه خشم اسیران) را ایجاد و همرسانی کردند.

این درحالی است که فعالان سیاسی در بحرین از وخامت وضعیت سلامتی و روانی زندانیان سیاسی در این کشور خبر می‌دهند.

در همین راستا، «محمد الصالح»، فعال سیاسی بحرینی در برنامه «حدیث البحرین» در این باره گفت: مقصد بیشتر زندانیان دربند زندان‌های رژیم آل‌خلیفه پس از زندان قبرستان است و برخی نیز از زندان آزاد شده، اما با سرطان دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی تأکید کرد: بحران داخل زندان‌های آل‌خلیفه بحرانی برنامه‌ریزی شده است، زیرا مدیران زندان‌ها در مراکز امنیتی آمریکا و بریتانیا آموزش می‌بینند و روش برخورد با زندانیان و فرار از فشار‌های بین‌المللی و محکوم کردن‌های حقوق بشر را به خوبی آموخته‌اند.

محمد الصالح تأکید کرد: مدیریت زندان‌های بحرین به هیچ گروهی اجازه بازدید از زندان مرکزی بدآوازه جو را نمی‌دهد و این روش راه‌کار‌های حل بحران را مشکل می‌کند.

این فعال سیاسی بحرین خواهان تلاش‌های بین‌المللی برای آزادی زندانیان سیاسی شد و تاکید کرد حق این زندانیان، آزادی بدون شرط است.

همچنین دیده‌بان حقوق بشر تصریح کرد که در حال حاضر زندان‌های بحرین در زمینه ارائه خدمات دچار اختلال پزشکی است و این موضوع می‌تواند خطر شیوع ویروس را تشدید ‌کند، زیرا بیشتر زندانیان به رغم داشتن مشکلات جدی سلامتی از جمله بیماری سرطان از توجه و مراقبت‌های پزشکی محروم هستند.  

افزون بر این، تعداد زیادی از زندانیان عقیدتی بحرین در سال ۲۰۱۹ دست به اعتصاب غذا زدند که موجب ضعف بدنی بسیاری از آن‌ها شده است و این موضوع می‌تواند آن‌ها را در مقابله با کرونا بسیار تهدید کند. 
آغاز تظاهرات «جمعه خشم» در بحرین + عکس
 
آغاز تظاهرات «جمعه خشم» در بحرین + عکس
 
آغاز تظاهرات «جمعه خشم» در بحرین + عکس
 
آغاز تظاهرات «جمعه خشم» در بحرین + عکس
انتهای پیام
captcha