رأی مثبت پارلمان فرانسه به ممنوعیت حجاب برای افراد زیر 18 سال
کد خبر: 3962266
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۸

رأی مثبت پارلمان فرانسه به ممنوعیت حجاب برای افراد زیر 18 سال

پارلمان فرانسه به ممنوع شدن حجاب برای افراد زیر 18 سال رأی مثبت داد. برای قانونی شدن این ممنوعیت باید مجمع ملی فرانسه هم آن را تصویب کند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از فایوپیلارز، نمایندگان پارلمان فرانسه به ممنوعیت استفاده از حجاب در مجامع عمومی برای افراد زیر 18 سال، ممنوعیت بورکینی در استخرهای عمومی و ممنوعیت استفاده از حجاب برای کودکان همراه در سفرها رای دادند.

این رای هنوز به معنای قانونی شدن این ممنوعیت‌ها نیست، اما نشان دهنده تمایلات اکثریت پارلمان فرانسه است. آنها در چارچوب لایحه‌ای موسوم به احترام به اصول جمهوری، با اکثریت آرا به ممنوعیت هرگونه نشانه مذهبی شناخته شده از سوی خردسالان رای دادند. این آرا مخالف موضع دولت بوده و برای قانونی شدن باید از سوی مجمع ملی فرانسه هم تأیید شود.

برونو رتایلو، از سناتورهای راست‌گرا گفت: هر بار که ما پیشنهاد می‌کنیم قوانین مربوط به حجاب را سخت‌تر کنیم، دولت عقب‌نشینی می‌کند.  وی ادعا کرد حجاب نشانگر تسلیم زنان و پرچم تجزیه‌طلبی است.

این سناتور همچنین گفت: دیگر به ما نگویید که حجاب فقط یک تکه پارچه است؛ وی مدعی شد حجاب مشخصه ایدئولوژیست‌های اسلام‌گرا برای تحمیل خود به جامعه و جدایی از جامعه است.

حجاب هم‌اکنون در مدارس فرانسه ممنوع است. امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه مدعی شده است که حجاب مطابق با تمدن فرانسه نیست، اما گفته است که او نمی‌خواهد قانونی را وضع کند که حجاب را در خیابان منع کند.

گروه حقوق بشری عفو بین‌الملل گفته است که مقررات جدید بیشتر زمینه را برای سیاست‌های تفرقه‌انگیزانه علیه اقلیت مسلمان در این کشور فراهم می‌کند. مارکو پرولینی، محقق سازمان عفو ​​بین‌الملل در اروپا، در بیانیه‌ای گفت: این قانون پیشنهادی حمله جدی به حقوق و آزادی‌ها در فرانسه است.

عفو بین‌المللی می‌گوید که در وضعیت فعلی، برخی از جنبه‌های این لایحه نگرانی‌هایی را در مورد حمایت از آزادی بیان و همچنین اصل عدم تبعیض در فرانسه ایجاد می‌کند.

طی چند ماه گذشته، فرانسه بزرگترین سازمان ضد اسلام‌هراسی کشور و همچنین بزرگترین خیریه مسلمانان این کشور را تعطیل کرده است. فرانسه مدعی است این کار را برای مقابله با افراط‌گرایی پس از حملات اخیر در  خاک خود انجام داده است.

انتهای پیام
captcha