تلاش همگانی برای تحقق شعار سال 1400 / در تولید مانع‌زایی نکنیم
کد خبر: 3962343
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۹
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تأکید کرد؛

تلاش همگانی برای تحقق شعار سال 1400 / در تولید مانع‌زایی نکنیم

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: متأسفانه گاهی برخی افراد به جای پشتیبانی از تولیدات، به دنبال مانع‌زایی هستند، بنابراین ما باید راه را برای تولید در کشور تسهیل و روان کنیم تا شعار امسال به‌صورت کامل محقق شود.

در تولید مانع زایی نکنیم/ تلاش همگانی برای تحقق شعار سال ۱۴۰۰به گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در نشست صمیمی و دیدار نوروزی همکاران بعثه مقام معظم رهبری در قم، سلامت و امنیت را دو مؤلفه مهم در اداره کشور دانست و اظهار کرد: متأسفانه شیوع ویروس کرونا در جهان موجب به خطر افتادن سلامت بسیاری از مردم در جهان شده است.

وی ادامه داد: وجود امنیت برای هر کشوری ضروری است و امنیت نعمت بزرگی است که باید قدر آن را بدانیم.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت افزود: خداوند رهبری حکیم را به عنوان بزرگترین نعمت خود به ما هدیه کرده است و باید قدر این نعمت را بدانیم و از ایشان حمایت کنیم.

نواب با اشاره به شعار سال 1399 با عنوان «جهش تولید»، تصریح کرد: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز فرمودند، برخی از اهداف این شعار در سال گذشته محقق شد و برخی از آن به خوبی تحقق پیدا نکرد.

وی اضافه کرد: بنابراین کسانی که در تحقق آن در سال گذشته تلاش کردند از اجر و ثواب برخوردار هستند، اما اگر در تحقق این شعار کوتاهی شده باشد، باید پاسخگو بود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به شعار سال 1400 با عنوان «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» گفت: امسال مقام معظم رهبری از همگان خواسته‌اند که به دنبال تولید بروند، تولید باید مفید و با نوآوری و ابتکار همراه باشد تا تأثیرگذار و ماندگار باشد.

نواب لازمه تولید را پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی دانست و اظهار کرد: همان‌گونه که در سوره مائده می‌خوانیم «تَعاوَنُوا عَلَى الْبِرِّ وَ التَّقْوى وَ لا تَعاوَنُوا عَلَى الْإِثْمِ وَ الْعُدْوانِ» در راه تحقق امور اجتماعی همکاری و تعاون بر نیکی و تقوا داشته باشید و هرگز در راه گناه و تعدى همکارى نکنید؛ در تولید تعاون و همکاری نیاز است، بنابراین وجود دو مؤلفه «الْبِرِّ وَ التَّقْوى» در تولید باعث ماندگاری تولید می‌شود و اگر چنین نباشد، ماندگار نمی‌شود.

وی تصریح کرد: در 40 سال گذشته افراد زیادی در نظام اسلامی در جایگاه‌های مختلف تلاش کردند تا اهداف انقلاب اسلامی محقق شود و افرادی که این دو مؤلفه را به‌خوبی دنبال کردند، نتیجه مطلوب را به‌دست آوردند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت «الْإِثْمِ وَ الْعُدْوانِ» را دو مانع مهم در تولید دانست و بیان کرد: اگر این موانع در تولید نباشد، شاهد موفقیت‌های بزرگی هستیم اما متأسفانه گاهی برخی افراد به جای پشتیبانی از تولیدات، به دنبال مانع‌زایی هستند؛ بنابراین ما باید راه را برای تولید در کشور تسهیل و روان کنیم تا شعار امسال به‌صورت کامل محقق شود.

وی در پایان یادآور شد: اگر در این 40 سال برخی مسئولان به‌درستی اهداف نظام را دنبال می‌کردند، بسیاری از موانع از سر راه کشور برداشته می‌شد و شاهد این حجم از گرفتاری‌ نبودیم.

انتهای پیام
captcha