حزب محافظه‌کار انگلستان در مقابله با اسلام‌هراسی جدی نیست
کد خبر: 3962360
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۷
ایندیپندنت گزارش داد:

حزب محافظه‌کار انگلستان در مقابله با اسلام‌هراسی جدی نیست

روزنامه Independent در گزارشی با اشاره به اینکه تحقیقات درباره رشد گسترده اسلام‌هراسی در بین اعضای حزب محافظه‌کار انگلستان به پایان رسیده است، اما در مورد زمان انتشار نتایج آن هنوز خبری در دست نیست، تأکید کرد این سهل‌انگاری دلیل دیگری بر عدم جدی بودن حزب محافظه‌کار در مقابله با پدیده اسلام‌هراسی در بین اعضا است.

به گزارش ایکنا، در طول سال گذشته گزارش‌های بسیاری در مورد رواج اسلام‌هراسی در بین احزاب بریتانیا به خصوص حزب محافظه‌کار انگلستان منتشر شد که نشان از نفوذ این پدیده شوم اجتماعی به درون احزاب سیاسی در این کشور داشت. با وجود اینکه سران و رهبران این حزب بارها در مورد اراده خود برای مبارزه با اسلام‌هراسی در حزب خود تأکید داشتند اما به نظر می‌رسد که این حزب همچنان با این مشکل درگیر است.

روزنامه Independent در گزارشی به رشد گسترده اسلام‌هراسی در بین اعضای حزب محافظه‌کار در انگلستان پرداخته است.

در این گزارش با اشاره به تحقیقات درون‌حزبی انجام شده در حزب محافظه‌کار در مورد نفوذ اسلام‌هراسی در بین اعضای این حزب آمده است: تحقیقات در مورد وجود نژادپرستی در این حزب دو ماه پیش به پایان رسید اما همچنان در مورد زمان انتشار آن خبری در دست نیست.  بوریس جانسون، نخست‌وزیر کنونی بریتانیا در جریان رقابت برای جانشینی ترزا می به عنوان رهبر محافظه‌کاران در ژوئن 2019، متعهد شد که درباره اسلام‌هراسی موجود بین اعضای حزب محافظه‌کار تحقیقاتی انجام شود.

این گزارش همچنین به نامه افضل خان، نماینده پارلمان از حزب کارگر به جانسون اشاره و تصریح می‌کند: افضل خان در نامه خود به جانسون نوشته بود «آیا می‌توانید تأیید کنید که تحقیق به پایان رسیده است و گزارش بلافاصله منتشر می‌شود؟ اکنون نزدیک به دو سال از وعده نخست‌وزیر (بوریس جانسون) برای تحقیق در مورد اسلام‌هراسی در حزب محافظه‌کار گذشته(و هنوز چیزی منتشر نشده است)».

این روزنامه انگلیسی سپس به اقدامات انجام شده در این باره در حزب محافظه‌کار پرداخته است.

ایندیپندنت این اقدامات را ناکافی دانسته و اعلام کرده است: این تحقیقات پیش‌تر مورد انتقاد بسیار جدی قرار گرفته بود. این انتقادات به این دلیل بود که این گزارش صرفاً به بررسی و رسیدگی به شکایات محدود شده و تحقیقات بیشتر در مورد نگرش اعضای حزب محافظه‌کار در این تحقیقات جایی ندارد و وب‌سایت مربوط به آن (ثبت گزارشات) یک صفحه خالی است.

در ادامه گزارش آمده است: یکی از شاکیانی که با او تماس گرفته شده، سجاد کریم، نماینده پارلمان اروپا از حزب محافظه‌کار است که از تجربه اسلام‌هراسی اعضای بسیار ارشد حزب، از جمله یک وزیر صحبت کرده است.

وی به ایندیپندنت گفت که این دلیل دیگری بر عدم جدی بودن حزب محافظه‌کار در برخورد صحیح با این موضوع (اسلام‌هراسی در بین اعضا) بوده که بیشتر به دنبال پاک کردن صورت مسئله است. دشوار است که بفهمیم چگونه آنها می‌توانند تحقیق یا گزارش مناسبی را بدون تماس با افرادی که ادعاهای جدی در این زمینه داشته‌اند، انجام دهند.

این گزارش با صحبت‌های محمد امین، از اعضای سابق حزب محافظه‌کار پایان یافته است. محمد امین که از ریاست مجمع مسلمانان حزب محافظه‌کار کناره‌گیری کرده و اکنون یکی از اعضای حزب لیبرال دموکرات است، گفت که از نحوه انجام کار(تحقیق) راضی است اما نگرانی‌های جدی در مورد منابع تحقیق وجود دارد که با روند شکایات و تحقیق در حزب مرتبط است. 

انتهای پیام
captcha