خنثی‌سازی تحریم‌ها؛ در گرو عملیاتی شدن شعار سال
کد خبر: 3962384
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۹

خنثی‌سازی تحریم‌ها؛ در گرو عملیاتی شدن شعار سال

معاون امور فرهنگی دانشگاه بوعلی سینا بیان کرد: مهم‌ترین دستاورد عملیاتی شدن شعار سال خنثی‌سازی تحریم‌ها است.

خنثی‌سازی تحریم‌ها؛ در گرو عملیاتی شدن شعار سالعلی‌اکبر عروتی‌موفق، معاون امور فرهنگی دانشگاه بوعلی سینا در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: مسئولان کشور بیش از اینکه به‌دنبال رفع تحریم‌ها از سوی بیگانگان باشند باید به‌دنبال افزایش تولید داخلی و بومی بوده و موانع تولید را مرتفع کنند در این صورت است که تحریم‌ها خنثی‌ شده و مشکلات اقتصادی جامعه مرتفع خواهد شد.

وی تأکید کرد: نام‌گذاری سال‌ها از سوی رهبر معظم انقلاب بر اساس مطالعات و انجام کارهای کارشناسی شده انجام می‌گیرد که بسیار حکیمانه و با دقت و توجه به آسیب‌شناسی می‌پردازد که باید سرلوحه فعالیت همه ارکان نظام از جمله قوه مقننه، مجریه و قضاییه قرار بگیرد.

عروتی ادامه داد: قوه مقننه در راستای تحقق شعار سال باید موانع قانونی را حذف و یا با تفسیر قوانین برای اجرایی شدن آن‌ها و رفع موانع تولید تلاش کنند، قوه مجریه نیز برنامه‌ریزی لازم برای تحقق شعار را داشته و موانع قانونی را در قالب لایحه به مجلس ارائه کند و درصدد رفع موانع تولید برآید.

وی یادآور شد: قوه مجریه باید ستادها و کارگروه‌هایی متناسب با نوع وظایف تشکیل دهد تا به‌صورت اختصاصی عملیاتی شدن شعار سال را پیگیری کنند.

معاون امور فرهنگی دانشگاه بوعلی سینا با اشاره به اینکه قوه مجریه باید قوه ناظره داشته باشد علاوه بر این نظارت بیرونی نیز از سوی مجلس باید انجام بگیرد، افزود: بخشی از نظارت بر اجرای صحیح شعار و رفع موانع تولید به وظایف قوه قضاییه برمی‌گردد که متأسفانه هر سه قوا در طول سال‌های اخیر که عمدتاً نام‌گذاری به موضوعات اقتصادی برمی‌گشت به‌خوبی نتوانستند وظایف خود را در راستای عملیاتی کردن شعار سال پیش ببرند.

وی ادامه داد: اگر این شعارها به‌درستی تبیین می‌شد و راهکار عملیاتی آن را قوای سه‌گانه پیش می‌بردند قطعاً بسیاری از مشکلات اقتصادی جامعه ما حل می‌شد.

عروتی‌موفق در پایان با تأکید بر اینکه ظرفیت‌های بالایی در کشور برای افزایش تولید داریم، گفت: امیدواریم در سال جاری با همکاری تمام قوا و مردم مشکلات و موانع تولید حل و حمایت لازم از تولیدکننده‌ها فراهم شود.

انتهای پیام
captcha