شهید شاخص بسیج رسانه قزوین در سال ۱۴۰۰ معرفی شد
کد خبر: 3962388
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۳

شهید شاخص بسیج رسانه قزوین در سال ۱۴۰۰ معرفی شد

شهید «کریم اصغری» به عنوان شهید شاخص بسیج رسانه قزوین در سال ۱۴۰۰ معرفی شد، این شهید خبرنگار فعال روزنامه رسالت در قزوین به خصوص بخش شال بود.

شهید شاخص بسیج رسانه قزوین در سال ۱۴۰۰ معرفی شد

به گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج رسانه استان قزوین، محمد کشاورز،  مسئول سازمان بسیج رسانه استان قزوین، با اشاره به معرفی شهید «کریم اصغری» به عنوان شهید شاخص بسیج رسانه قزوین در سال ۱۴۰۰ گفت: در راستای ترویج سبک زندگی شهدای گران‌قدر بسیجی و گوهریابی از گنجینه‌های ارزشمند انقلاب اسلامی، معرفی شهدای شاخص بسیج از سال ۸۹ پایه‌گذاری شده است و این سنت حسنه فرصتی بی‌نظیر برای فرهنگ سازی در حوزه مقاومت، ایثار و شهادت، بازخوانی سبک زندگی نام‌آوران بسیج و پرداختن به معیارها و ویژگی‌های جوان مؤمن انقلابی در جامعه امروز است.

مسئول سازمان بسیج رسانه استان قزوین خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد معرفی الگوهای عینی در تاریخ انقلاب اسلامی و بازآفرینی این شاخص‌ها برای نسل جوان و نوجوان یکی از شیوه‌های مؤثر و مفید در پاسداشت مقام شامخ شهدای گران‌قدر انقلاب اسلامی و زنده نگه داشتن راه، روش و منش آن‌هاست.

وی امنیت کنونی کشور را نتیجه فداکاری، ایثار و ازخودگذشتگی جوانان دیروز این مرز و بوم دانست و گفت: در شرایط فعلی همه ما باید برای حفظ انقلاب و عزت و اقتدار کشور راه آنان را با قدرت‌تر از قبل ادامه دهیم.

این مسئول گفت: معرفی شهید شاخص در بسیج رسانه استان در راستای آشنایی و بهره‌گیری هر چه بیشتر جامعه به‌ویژه اصحاب فرهیخته و بزرگوار رسانه با سبک زندگی این شهیدان گران‌قدر و عزیز است.

وی تصریح کرد: برای معرفی هر چه بهتر و بیشتر این شهید عزیز، فعالیت‌های متنوع ازجمله تبلیغات شهری شامل نصب بنر و تمثال شهید در دفاتر رسانه‌ها و نیز سطح شهر، نام‌گذاری مکانی به نام شهید، آشنایی با سیره شهید در حلقات صالحین، برگزاری یادواره شهدای رسانه با محوریت شهید سال، چاپ و توزیع کتاب مرتبط با زندگینامه شهدای رسانه، ساخت مستند زندگینامه این شهید و معرفی وصیت‌نامه شهید در صفحه‌های مجازی صورت می‌گیرد.

کشاورز افزود: شهید کریم اصغری، خبرنگار فعال روزنامه رسالت در قزوین بخصوص بخش شال بود. ایشان یکم تیر ۱۳۴۴، در شهر شال از توابع شهرستان بوئین‌زهرا به دنیا آمد. دانش‌آموز چهارم متوسطه در رشته تجربی بود. سال ۱۳۶۴ ازدواج کرد و صاحب یک دختر شد. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. بیست و هفتم دی ۱۳۶۵، در شلمچه بر اثر اصابت ترکش به سر و دست، شهید شد. و مزار او در شهر زادگاهش واقع است.

به گزارش ایکنا این شهید در بخشی از این وصیت نامه الهی و سیاسی خود می‌نویسد:

«ای خدای بی‌نیاز! تو خود بهتر می‌دانی که هدف ما شهادت نیست بلکه پیروزی در راه تو و پیروی از راه توست... برادران و خواهران دینی‌ام! از شما عاجزانه می‌خواهم که برای مسائل دینی و اسلامی، مخصوصاً واجبات اهمیت زیادی قائل شوید. وای بر ما اگر بخواهیم به مسائل دنیوی فکر کنیم، چون دنیا خانه گذراست نه خانه قرار و وقتی‌که ما از این دنیا برویم چیزی از مال دنیا با خود نخواهیم برد جز عمل‌هایمان. دیگر این که تا آن جا که در توان دارید برای اسلام و انقلاب اسلامی بکوشید و بدانید که این دنیا چیزی جز آزمایش نیست. از شما عاجزانه تمنا دارم که دعا و مناجات و نماز جماعت و نماز جمعه را فراموش نکنید. مبادا دعا کردن برای امام و انقلاب از یادتان برود.»

انتهای پیام
captcha