بی‌اعتمادی اردن به اسرائیل و امارات و نزدیکی به سوریه، نتیجه کودتا بود
کد خبر: 3962478
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۰
روزنامه صهیونیستی:

بی‌اعتمادی اردن به اسرائیل و امارات و نزدیکی به سوریه، نتیجه کودتا بود

یک روزنامه صهیونیستی نوشت از نظر پادشاه اردن، اسرائیل و امارات متحده از کودتا در این کشور حمایت کرده‌اند. او دیگر به آنها اعتماد ندارد و به دنبال دوستان تازه در منطقه است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از القدس، این پایگاه خبری تحلیلی به نقل از روزنامه صهیونیستی یدیعوت احرونوت در مطلبی با عنوان «ملک عبدالله به هیچ کس اطمینان ندارد؛ شیخ اماراتی و نتانیاهو از کودتا خبر داشتند»، نوشت: عبدالله دیگر به کسی اعتماد ندارد؛ نه نخست‌وزیر اسرائیل و نه همسایگان عرب خود؛ همچنین مشخص شد که او به برادران خود در خانواده سلطنتی نیز اعتماد ندارد. برخی از آنها دستگیر شدند؛ برخی از آنها در حبس خانگی قرار گرفتند و با بخش دیگر، تسویه حساب انجام می‌شود.

اکنون نیز آشکار شده است که نتانیاهو کاملا در مورد آنچه ذهن شاه عبدالله را در هفته‌های اخیر مشغول کرده بود، باخبر بود. همچنین اکنون معلوم شده که حاکم ابوظبی با کسانی که سعی در توطئه علیه پادشاه داشتند، همکاری می‌کرد.

اردن به شدت به نتانیاهو مشکوک است، زیرا او بسیار خوشحال می‌شود که از شر عبدالله خلاص شده و به جای او یک حاکم دیگر بر سر کار بیاید. همچنین قطعی نیست که نتانیاهو برنامه‌های خود را به سمت پسر خانواده سلطنتی هدایت می‌کند. نتانیاهو تمایل خود را مخفی نگه نداشته و آن را با دوستان جدیدش در خلیج فارس در میان گذاشته است.

این روزنامه صهیونیستی در پایان تحلیل خود آورده است: ملک عبدالله روشن ساخته است که او همچنان در قدرت باقی خواهد ماند؛ او  اکنون قصد همکاری اقتصادی با سوریه را دارد. اردن، برادر کوچک ما، حتی نمی‌تواند یک شریک برای کمک به خود در برخاستن از این بحران پیدا کند. اکنون ما با تهدید جدیدی روبرو هستیم و این ماجرا همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام
captcha