قوانین دست و پا گیر؛ از موانع تحقق شعار سال
کد خبر: 3962502
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۱
رئیس دانشگاه بوعلی سینا همدان بیان کرد:

قوانین دست و پا گیر؛ از موانع تحقق شعار سال

رئیس دانشگاه بوعلی سینا با بیان اینکه انتخاب شعارهای چندین سال پیاپی با موضوعات اقتصادی نشان از مشکلات اقتصادی کشور است، تأکید کرد: برای تحقق شعار سال باید قوانین دست و پا گیر حذف شود.

لازمه تحقق شعار سال مقررات زدایی استیعقوب محمدی‌فر، رئیس دانشگاه بوعلی سینا همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با بیان اینکه انتخاب شعارهای چندین سال پیاپی با موضوعات اقتصادی نشان از مشکلات اقتصادی کشور است، اظهار کرد: متأسفانه تعدد دستگاه‌های تصمیم‌گیرنده در مباحث سرمایه‌گذاری و تولید نشان از دست و پاگیر بودن مقررات است و همین امر موجب کاهش انگیزه سرمایه‌گذار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در سراسر دنیا مشوق‌هایی برای سرمایه‌گذاران قرار داده می‌شود، افزود: متأسفانه تعداد دستگاه‌های تصمیم‌گیرنده رسمی و غیررسمی در کشور زیاد است و سرمایه‌گذار از انجام بروکراسی و کاغذبازی‌های فراوان دلسرد می‌شود.

محمدی‌فر ادامه داد: همچنین تعداد قوانین در کشور ما زیاد است علاوه بر این عدم ثبات و تغییر قوانین نیز موجب عدم امنیت در سرمایه‌گذاری را فراهم می‌کند.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا همدان با بیان اینکه تحقق شعار سال عزم جدی دستگاه‌های متولی را می‌طلبد، افزود: متأسفانه حتی برای دریافت یک وام اندک موانع زیادی وجود دارد و کاغذبازی فراوانی باید انجام بگیرد.

محمدی‌فر به مقررات‌زدایی تأکید کرد و گفت: ما در کشور بیش از 80 هزار قوانین تصویب کرده‌ایم، به‌طوری‌ که وقتی مدیری تصمیم می‌گیرد کاری انجام دهد این قوانین دست‌ و پا گیر می‌شود.

وی بیان کرد: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که صد برابر کشور ژاپن کارمند داریم، و این کارمندان با بروکراسی و کاغذبازی بین مردم در حال فعالیت هستند، بنابراین برای رشد سرمایه‌گذاری باید دولت چابک شود.

انتهای پیام
captcha