پویش مجازی آزادسازی زندانیان فلسطینی در عربستان
کد خبر: 3962531
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰

پویش مجازی آزادسازی زندانیان فلسطینی در عربستان

فعالان فلسطینی شامگاه یکشنبه با راه‌اندازی پویشی اینترنتی در شبکه اجتماعی توییتر، خواستار آزادی زندانیان فلسطینی در زندان‌های عربستان شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از بخش عربی خبرگزاری آناتولی، فعالان فلسطینی در دومین سال بازداشت زندانیان فلسطینی در عربستان، با ایجاد هشتگ‌های #الحريةللمعتقلين_الفلسطينيين_في_السعودية (آزادی زندانیان فلسطینی در عربستان سعودی) و #الحريةللخضري (آزادی الخضری، یکی از رهبران حماس) خواستار آزادی آنان شدند.

رجب النقیب، یکی از کاربران در توییتی نوشت: محمد الخضری هر لحظه ممکن است جان خود را از دست بدهد. او بدون اتهام آشکار در زندان سعودی به سر می‌برد.

محمد محمد، از دیگر کاربران توییتر نوشت: بدون اتهام، بدون دادگاه، بدون انسانیت، بدون عدالت و با کمال شرمندگی، ده‌ها فلسطینی در زندان‌های سرزمین حرمین شریفین زندانی هستند.

سامی ابوزهری، از رهبران جنبش حماس نیز نوشت: بازداشت ده‌ها فلسطینی به بهانه کمک رسانی به غزه، گناهی در حق امت اسلامی است، لذا زندانیان فلسطینی باید آزاد شوند.

ناظر حقوق بشر یورو ـ‌ مدیترانه (مستقر در ژنو) در تاریخ ۶ سپتامبر ۲۰۱۹ میلادی (15 شهریور 98) در بیانیه‌ای اعلام کرد: عربستان سعودی ۶۰ فلسطینی از جمله محمد الخضری و فرزندش را مخفیانه بازداشت کرده است.

در همین رابطه حازم قاسم، سخنگوی جنبش حماس در گفت‌وگو با آناتولی گفت: اوضاع بازداشت‌شدگان فلسطینی بسیار وخیم است به ویژه که در میان آنها افراد سالمند و بیمار نیز وجود دارند.

وی از مقامات سعودی خواستار آزادی این فلسطینیان شد چرا که آنها هیچ جرمی مرتکب نشده‌اند.

گفتنی است، مقامات ریاض از ابتدای فاش شدن این قضیه تا کنون هیچ اظهار نظری نکرده و توضیحی در این خصوص ارائه نکرده‌اند.
انتهای پیام
captcha