محاکمه غیرعلنی زندانیان فلسطینی در عربستان
کد خبر: 3892446
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۶
دیده‌بان حقوق بشر گزارش داد:

محاکمه غیرعلنی زندانیان فلسطینی در عربستان

سازمان دیده‌بان حقوق بشر در گزارشی از محاکمه غیرعلنی و گروهی شهروندان فلسطینی و اردنی زندانی در عربستان خبر داد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از العالم عربی، این سازمان اعلام کرد: حمایت گروهی که عربستان برای 68 شهروند اردنی و فلسطینی اجرا کرده، نگرانی‌های زیادی درباره روند اقدامات قانونی واجب در این باره ایجاد و تخلفاتی در این زمینه گزارش شده است.

این سازمان تأکید کرد: پس از گذشت دو سال از بازداشت برخی زندانیان بدون هیچ اتهامی، مقامات سعودی محاکمه گروهی را پشت درهای بسته از هشتم مارس 2020 در دادگاه جزایی اختصاصی در ریاض آغاز کرده‌اند.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر همچنین اعلام کرد برخی گزارش‌ها از بازداشت و ربودن و ناپدیدشدن اجباری فلسطینی‌ها و اردنی‌ها در عربستان حکایت دارد و وابستگی به سازمانی تروریستی و کمک به تشکیلاتی تروریستی که نام آن اعلام نشده، از اتهامات بازداشت‌شدگان است.

این در حالی است که تاکنون جزئیاتی درباره اتهامات بازداشت‌شدگان و شواهد و دلایل خاص مطرح‌شده در کیفرخواست متهمان در نخستین جلسه محاکمه منتشر نشده است.

مایکل پیچ، معاون مدیر بخش خاورمیانه سازمان دیده‌بان حقوق بشر در این باره گفت: سابقه طولانی عربستان در زمینه محاکمه ظالمانه، این تردید را به وجود می‌آورد که اردنی‌ها و فلسطینی‌ها اتهامات پیچیده خطرناک و مجازات سختی در انتظارشان است.

وی افزود: برخی زندانیان نیز از تخلفاتی در حق خود خبر داده‌اند و این در شرایطی است که ویروس کرونا، خطری جدی برای زندانیان به‌شمار می‌آید.

انتهای پیام
captcha