50 بیمار همدانی در انتظار پیوند کلیه
کد خبر: 3962550
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۲

50 بیمار همدانی در انتظار پیوند کلیه

رئیس تیم فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان گفت: بیش از پنجاه بیمار در همدان، در انتظار پیوند کلیه قرار دارند.

50 بیمار همدانی در انتظار پیوند کلیهمجید حمیدی، رئیس تیم فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: بیش از 25 هزار بیمار در کشور در انتظار پیوند عضوهای حیاتی قرار دارند که متأسفانه هر ساعت دو نفر از آن‌ها فوت می‌کنند.

وی با اشاره به افزایش شمار رضایت‌گیری از بیماران مرگ مغزی و رضایت‌گیری پیوند عضو 15 بیمار مرگ مغزی در سال گذشته در استان، گفت: 12 مورد از این افراد اعضای خود را اهدا کردند که 9 مورد از آن‌ها موفق بود و با توجه به ناپایدار بودن وضعیت سه نفر از این بیماران مرگ مغزی، پیش از رسیدن به اتاق عمل فوت کردند.

حمیدی با اشاره به اینکه در سال جاری فقط توانستیم از 50 درصد از بیماران مرگ مغزی رضایت‌گیری برای اهدای عضو داشته باشیم، افزود: متأسفانه در فرهنگ‌سازی اهدای عضو عقب هستیم، باید فرهنگ جامعه ما به‌ اندازه‌ای ارتقا یابد که اجازه ندهند فردی با مرگ مغزی فوت کند، در حالی‌ که اعضای ایشان می‌تواند چندین نفر را از مرگ حتمی نجات دهد.

حمیدی با بیان اینکه بیشترین عضو پیوندی نیازمند در استان و کل کشور کلیه است، افزود: پس از کلیه، کبد و قلب بیشترین اعضایی هستند که بیماران نیازمند در لیست انتظار قرار دارند.

مسئول تیم فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان در پایان، گفت: در حال حاضر در استان همدان فقط پیوند کلیه انجام می‌گیرد، برای پیوند سایر اعضا بیماران به تهران مراجعه می‌کنند.

انتهای پیام
captcha