آغاز آیین مرمت پرده کعبه در آستانه ماه مبارک رمضان + عکس
کد خبر: 3962666
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۱

آغاز آیین مرمت پرده کعبه در آستانه ماه مبارک رمضان + عکس

آیین مرمت و به‌سازی پرده کعبه در آستانه ماه مبارک رمضان در حال اجراست و در همین حال اداره امور مسجدالحرام از تدارک برنامه‌های علمی و مسابقات مجازی برای علاقه‌مندان در ماه مبارک خبر داده است.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری اسپوتنیک، مسئولین عربستان سعودی از دیروز یکشنبه، 15 فروردین آیین مرمت و به‌سازی پرده کعبه شریف برای ورود به ماه مبارک رمضان را آغاز کردند.

این آیین به مدت پنج روز ادامه خواهد داشت و 14 کارشناس به همراه ناظر کیفی و متخصص بهداشت وابسته به اداره عمومی مجمع پرده کعبه ملک عبدالعزیز در آن مشارکت دارند.

فهد بن حضیض الجابر، رئیس اداره صیانت از پرده کعبه در مسجدالحرام گفت که آیین صیانت از پرده کعبه از طریق دوخت آسیب‌دیدگی‌های پارچه پرده کعبه و ترمیم سوزن‌دوزی‌های تزیین‌شده روی پارچه با طلا و نقره انجام و سپس کار غبارروبی از کعبه انجام می‌شود.

او افزود: این اقدام در چارچوب اجرای دستور‌العمل‌های بهداشتی و با حضور یک متخصص بهداشت انجام می‌شود تا سلامت همه شرکت‌کنندگان در آن هم تأمین شود.

از سوی دیگر اداره ریاست کل امور مسجدالحرام و مسجدالنبی هم از ساماندهی برنامه‌های علمی شامل برنامه‌های آموزشی و مسابقات علمی به مناسبت ماه مبارک رمضان برای علاقه‌مندان از طریق پلتفرم «مناره الحرمین الشریفین» خبر داد.

بر اساس این طرح 10 دوره برنامه‌های علمی ـ‌ آموزشی و 6 مسابقه علمی به پنج زبان زنده دنیا از طریق پلتفرم مناره الحرمین الشریفین در طول ماه مبارک ارائه می‌شود.

زائران همچنین می‌توانند با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بین ساعت 12 ظهر تا 2 بامداد از نمایشگاه حرمین شریفین، نمایشگاه قرآن کریم مسجدالحرام و کتابخانه حرم شریف مکی بازدید کنند.

همچنین در همان پلتفرم مناره الحرمین الشریفین، ترجمه قرآن به زبان‌های متعدد برای غیرعرب‌زبان‌ها از هر جای دنیا گذاشته شده است و همچنین یک تیم 36 نفره از اساتید دانشگاهی به سؤالات دینی کاربران پاسخ می‌دهند.

همچنین در حرمین شریفین نیز مترجم‌هایی مستقر شده‌اند تا زائران را کمک کرده و به سؤالات آنها پاسخ دهند.

انتهای پیام
captcha