درخواست حکومت خودگردان فلسطین برای فشار جهانی بر رژیم صهیونیستی
کد خبر: 3962700
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۰
در آستانه انتخابات سراسری فلسطین مطرح شد:

درخواست حکومت خودگردان فلسطین برای فشار جهانی بر رژیم صهیونیستی

نخست‌وزیر حکومت خودگردان فلسطین از جامعه جهانی خواست در جهت الزام رژیم صهیونیستی برای همکاری در برگزاری انتخابات در بیت‌المقدس، این رژیم را تحت فشار قرار دهند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از اسپوتنیک، محمد اشتیه، نخست‌وزیر حکومت خودگردان  فلسطین، اعلام کرد که برگزاری انتخابات قانونگذاری فلسطین با چالش‌های بزرگی روبرو است که اولین آن اطمینان از مشارکت همه در سرزمین‌های فلسطینی به عنوان نامزد و رای‌دهنده است.

وی هشدار داد که توافق و پافشاری همه نیروهای فلسطینی برای برگزاری انتخابات در بیت‌المقدس فشار بین‌المللی بر اسرائیل را برای اجازه دادن انجام انتخابات در این شهر را ایجاب می‌کند. 

اشتیه امروز (دوشنبه) در آغاز جلسه کابینه فلسطین گفت 36 لیست ارسال شده به ستاد انتخابات قانونگذاری نشان‌دهنده تکثر‌ و عطش مردم فلسطین برای تمرین آزادی و دموکراسی است.

وی تأکید کرد که دولت در تلاش است زمینه فضای آزاد، شفافیت و دموکراسی را در جریان انتخابات فراهم کند که زمینه‌ساز جشن دموکراتیک در بیست و دوم ماه مه آینده شود.

وی افزود: روز انتخابات یک روز مهم در تقویم ملی فلسطین خواهد بود که در آن آرمان فلسطین قدرت جدیدی به دست خواهد آورد که آن را قادر می‌سازد تا با چالش‌های بیرونی روبرو شود.

نخست‌وزیر فلسطین تأکید کرد که اصرار همه نیروها برای برگزاری انتخابات در بیت‌المقدس، فشار بین‌المللی بر اسرائیل را به وجود خواهد آورد تا اسرائیل را مجبور به پذیرش مشارکت مردم در انتخابات در این شهر مقدس کند، همانطور که در انتخابات قبلی در سال‌های 1996، 2005 و 2006 اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: ما نامه‌هایی را از طریق وزارت امور خارجه به سازمان ملل، اتحادیه اروپا، ایالات متحده و فدراسیون روسیه فرستاده‌ایم و درخواست مداخله برای الزام اسرائیل به توافق نامه‌های امضا شده، از جمله اجازه دادن به حضور مردم بیت‌المقدس در انتخابات کردیم.

انتهای پیام
captcha