برگزاری مجازی مسابقات سالانه حفظ قرآن در امارات
کد خبر: 3962975
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰

برگزاری مجازی مسابقات سالانه حفظ قرآن در امارات

مسابقات سالانه حفظ قرآن کریم امارات، از سوی مرکز حفظ قرآن مکتوم به صورت مجازی برگزار می‌شود.

آماده// برگزاری مسابقات سالانه حفظ قرآن کریم در امارات

به گزارش ایکنا به نقل از الخلیج، مرکز حفظ قرآن کریم مکتوم، وابسته به اداره امور اسلامی و فعالیت‌های خیریه در دبی، از راه‌اندازی بیست و یکمین دوره مسابقه سالانه حفظ قرآن کریم در سال 2021 خبر داد.

این مسابقات، امسال از طریق برنامه زوم به صورت مجازی در سنین مختلف برای رسیدن به مسابقات بین‌المللی قرآن کریم برگزار می‌شود.

حمد الخزرجی، مدیر مرکز حفظ قرآن مکتوم، در این باره گفت: این مسابقات گامی در جهت بالابردن سطح حفظ قرآن دانشجویان در سطوح مختلف فرهنگی و سنی است که در آن از روش‌های فن‌آوری جدید برای تسهیل در شرکت علاقه‌مندان استفاده می‌شود.

از جمله شرایط شرکت در این مسابقات، تعهد به حضور روزانه متقاضی در جلسات قرآنی مرکز مکتوم و مهارت کافی در حفظ، قرائت و تجوید قرآن کریم است. همچنین داوطلب در گذشته نباید در آن رشته یا هر رشته دیگر رتبه‌ای کسب کرده باشد. در ضمن هر داوطلب می‌تواند در تمام رشته‌ها نیز شرکت داشته باشد.

این مسابقات به ۹ رشته تقسیم می‌شود: حفظ نصف جزء ۳۰ قرآن، تلاوت پنج جزء آخر قرآن برای متولدین ۱۹۶۸ میلادی و قبل از آن، حفظ جزء ۳۰ برای متولدین سال ۲۰۱۳ و پس از آن، حفظ کل قرآن، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۱۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۵ جزء و بالاخره حفظ ۳ جزء برای متولدین سال ۲۰۱۱ و پس از آن.

شایان ذکر است که این مسابقات به گزینش نهایی رسیده و تا ۱۰ آوریل (۲۱ فروردین) ادامه خواهد داشت. از نفرات برتر در مرحله نهایی نیز تقدیر به عمل خواهد آمد.
انتهای پیام
captcha