هشدار عفو بین‌الملل در مورد خشونت بیش از حد اسرائیل علیه فلسطینیان
کد خبر: 3963071
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۲

هشدار عفو بین‌الملل در مورد خشونت بیش از حد اسرائیل علیه فلسطینیان

سازمان عفو بین‌الملل با انتقاد از استفاده بیش از حد رژیم غاصب صهیونیستی از زور و خشونت علیه فلسطینیان، نسبت به اقدامات قهری و تخریب منازل مردم فلسطین از سوی رژیم صهیونیستی هشدار داد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی صفا، سازمان عفو بین‌الملل در گزارش سالانه خود مربوط به سال 2020 میلادی نوشت که اشغالگران صهیونیست کودکان را شکنجه کرده و رفتارهای بسیار خشونت‌آمیزی علیه فلسطینیان انجام می‌دهند. صدها نفر از فلسطینیان از سوی اشغالگران بازداشت اداری شده‌اند و آزادی رفت و آمد در کرانه باختری و نوار غزه از فلسطینیان گرفته شده است.
 
این گزارش می‌افزاید: اشغالگران صهیونیست در سال 2020 میلادی 848 باب منزل مسکونی در قدس شرقی را تخریب کرده و موجب آوارگی 966 فلسطینی از منازل خود شدند. این درحالی است که تخریب منازل، به موجب قوانین بین‌المللی ممنوع و شامل مجازات است.
 
این گزارش با اشاره به اخراج اجباری فلسطینیان از منازل خود در قدس شرقی توسط شهرک‌نشینان صهیونیست افزود: بر اساس تخمین دفتر هماهنگی سازمان ملل متحد پرونده تخلیه 200 منزل تشکیل شده است که موجب آوارگی 800 کودک و بزرگسال فلسطینی خواهد شد.
 
براساس این گزارش، رژیم صهیونیستی به تبعیضات ناعادلانه علیه فلسطینیان در مناطق اشغالی (سرزمین‌های سال 1948) در زمینه برنامه‌ریزی، توزیع بودجه، حفظ امنیت و مشارکت سیاسی ادامه داده است.
 
مرکز حقوق اقلیت عرب در سرزمین‌های اشغالی «عدالت»، اعلام کرده است که بیش از 65 قانون تبعیض‌آمیز علیه فلسطینیان صادر شده است.
 
در این گزارش آمده است که طبق آمار دفتر هماهنگی سازمان ملل متحد در امور انسانی، نیروهای رژیم صهیونیستی در سال 2020 میلادی، 31 فلسطینی از جمله 9 کودک را در نوار غزه و کرانه باختری به صورت عمدی و غیرقانونی به قتل رسانده است.
 
همچنین نوار غزه برای سیزدهمین سال متوالی تحت محاصره هوایی و زمینی و دریایی غیرقانونی رژیم صهیونیستی قرار دارد و این محاصره تأثیرات تخریب‌کننده‌ای بر زندگی فلسطینیان داخل نوار غزه برجای گذاشته است.
 
عفو بین‌الملل در پایان تأکید کرده است که 4300 فلسطینی در سرزمین‌های اشغالی طی سال گذشته بازداشت شده‌اند که 397 مورد از این بازداشت‌ها بازداشت اداری و بدون تفهیم اتهام بوده است.
انتهای پیام
captcha