فعالیت‌های فرهنگی تبریز در شرایط کرونایی تعطیل نمی‌شود
کد خبر: 3963156
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸

فعالیت‌های فرهنگی تبریز در شرایط کرونایی تعطیل نمی‌شود

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز گفت: فعالیت‌های فرهنگی هنری تبریز در شرایط کرونا تعطیل نیستند بلکه با تلاش مضاعف اصحاب فرهنگ و رسانه و همکاری هنرمندان از طریق فضای مجازی برگزار می‌شوند.

فعالیت‌های فرهنگی تبریز در شرایط کرونایی تعطیل نمی‌شودبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، حجت‌الاسلام احمد حمیدی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز، امروز، 19 فروردین‌ماه، گفت: فعالیت‌های فرهنگی هنری تبریز در شرایط کرونا تعطیل نیستند بلکه با تلاش مضاعف اصحاب فرهنگ و رسانه و همکاری هنرمندان از طریق فضای مجازی برگزار می‌شوند.

وی افزود: در ایامی که بیماری کرونا شرایط خاصی را در کشور و استان به وجود آورده است، معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در جهت پرهیز از گوشه‌ گیری، افزایش مشارکت‌های اجتماعی و ایجاد نشاط و همبستگی همگام با دیگر نهادهای فرهنگی هنری استان، اقدام به تولید و انتشار محتوای متفاوت در مناسبت‌های رمضان، محرم، دهه ولایت و امامت و دیگر مناسبت‌های ملی و مذهبی در بستر فضای مجازی می‌کند.

حمیدی، با اشاره به این‌که مراکز فرهنگی شهر، آموزش‌های خود را به صورت مجازی ارائه می‌کنند، افزود: با توجه به شرایط کرونایی، استمرار تهیه بسته‌های آموزشی و تولید محتوا و ارائه آن در جامعه با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و فضای مجازی در راستای تقویت فرهنگ شهروندی و توجه به مباحث بهداشتی در مقابله با این بیماری در دستور کار برنامه‌های فرهنگی شهرداری تبریز در سال جاری قرار گرفته است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز گفت: تمامی خانه‌های فرهنگ، خانه‌های سلامت، فرهنگسراها، قرائت خانه‌ها، کتابخانه‌ها و سالن‌ها و اماکن ورزشی شهرداری تبریز با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

وی افزود: شهروندان برای اطلاع از دوره‌های در حال برگزاری و استفاده از کلاس‌هایی که به صورت مجازی در شبکه‌های اجتماعی برگزار می‌شود، می‌توانند با فرهنگسرای نزدیک محل سکونت خود تماس بگیرید.

حمیدی ادامه داد: حفظ سلامت شهروندان از دغدغه‌های اصلی مجموعه شهرداری تبریز بوده و تمام تلاش خادمان شهر برای تحقق این موضوع به کار گرفته شده است.

وی اظهار کرد: مجموعه فرهنگی اجتماعی و سلامت شهرداری تبریز به منظور کاهش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در زمینه جلوگیری از گسترش ویروس کرونا در سال ۹۹ اقدام به تولید ۱۰۷۰ فیلم آموزش مجازی و مهارت آموزی برای توانمند سازی بانوان و ۴۷۰ مورد پوستر، فیلم، کلیپ و تیزر با موضوعات سلامت شهروندی، آموزش‌های شهروندی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، ترویج ورزش همگانی و پیشگیری از کرونا و ترویج کتاب و کتابخوانی جهت انتشار در فضای مجازی کرده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز، برگزاری مسابقات دوره‌ای «در خانه بمانیم کتاب بخوانیم» و انتشار آثار هنری از جمله انتشار چهار قطعه موسیقی و نماهنگ با حضور گروه‌های مختلف در سبک‌های متفاوت برای قدردانی از فعالان حوزه سلامت را از دیگر تولیدات فرهنگی و هنری این معاونت در سال ۹۹ ذکر کرد.

وی گفت: امیدواریم با همدلی و همراهی یکدیگر بتوانیم این ویروس منحوس را شکست دهیم و شاهد اجرای برنامه‌های شاد و مفرح در مراکز فرهنگی و بوستان‌های شهر باشیم.

انتهای پیام
captcha